عمومی

در پی مهاجرت کاربران توییتر، بلواسکای موقتاً ثبت‌نام‌های جدید را متوقف کرد

[ad_1]

بلواسکای، شبکه اجتماعی غیرمتمرکزی که توسط بنیان‌گذار توییتر راه‌اندازی شد، ثبت‌نام کاربران جدید را موقتاً متوقف کرده؛ چون با سیل عظیم کاربران توییتر مواجه شده است که پس از اعلام محدودیت‌های جدید این شبکه اجتماعی درحال مهاجرت به پلتفرم رقیب هستند.

اپلیکیشن بلواسکای چند وقت پیش عرضه شد و اگرچه ورود به آن تنها با دعوت‌نامه ممکن است، اما این شرکت ظاهراً همچنان در کنترل کاربران خود مشکل دارد. در بیانیه این پلتفرم آمده است: «موقتاً ثبت‌نام‌های بلواسکای را متوقف می‌کنیم. تیم ما به تلاش برای حل مشکلات عملکردی موجود ادامه می‌دهد.»

بلواسکای در ادامه یادآور شده است که به‌محض فعال‌سازی مجدد کدهای دعوت، این خبر به اطلاع کاربران خواهد رسید. این شرکت با نگاه به آینده می‌گوید هیجان دارد تا به کاربران بیشتری اجازه آزمایش نسخه بتای این پلتفرم دهد.

بلواسکای برای مهاجرت کاربران توییتر آماده نبود

در صفحه وضعیت بلواسکای گفته شده است که ساعاتی پیش کیفیت عملکرد این پلتفرم دچار افت شد. با توجه به گزارش‌ها به‌نظر می‌رسد که منظور از این افت کیفیت این بوده است که در نسخه وب پست‌ها بارگذاری می‌شدند، اما زمان زیادی طول می‌کشید تا این بارگذاری تکمیل شود. این مسئله شدت کمتری در نسخه iOS این اپلیکیشن داشت.

بلواسکای همچنین می‌گوید با حجم رکوردشکنی از ورود کاربران روبه‌رو شده است. «پل فریزی»، مهندس این شرکت، می‌گوید آن‌ها برای حل بخشی از مشکلات خود چند به‌روزرسانی را منتشر کرده‌اند تا حداقل مشکل بار سرور کمتر شود.

مهاجران جدید از توییتر زمانی تصمیم به ترک این شبکه اجتماعی گرفته‌اند که ایلان ماسک اعلام کرد برای جلوگیری از استخراج اطلاعات، دسترسی کاربران بدون اکانت را به توییت‌ها مسدود کرده است. علاوه‌براین، مالک توییتر اندکی بعد از محدودیت‌های جدیدی برای مشاهده توییت‌ها خبر داد تا کاربران بیشتر از قبل به‌دنبال ترک این پلتفرم باشند.

اپلیکیشن Mastodon هم ظاهراً با ورود موجی از کاربران همراه بوده و در یک آمارگیری از ثبت‌نام 26 هزار کاربر جدید در این پلتفرم خبر داده است.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا