عمومی

بابت خلق کوپایلوت تنها 20 هزار دلار پاداش گرفتم

[ad_1]

کارمندان شرکت‌های بزرگ گاهی اوقات کارهای خارق‌العاده‌ای انجام می‌دهند اما پاداشی که دریافت می‌کنند، هماهنگ با دستاورد عظیمشان نیست. خالق کوپایلوت گیت‌هاب هم که دنیای برنامه‌نویسی را برای خیلی از مهندسان متحول کرده، چنین شرایطی داشته و بابت تلاش‌های خود تنها 20 هزار دلار پاداش گرفته است.

«الکس گریولی»، مهندس سابق گیت‌هاب، در توییتی در صفحه شخصی خود اعلام کرده که کل پاداش دریافتی او برای ساختن کوپایلوت گیت‌هاب از مرحله ایده‌پردازی تا عرضه عمومی، حدود 20 هزار دلار بوده است. او در پاسخ به یکی از کاربران توضیح داده که خودش به‌همراه 6 نفر دیگر این پروژه را از صفر خلق کرده‌اند. وی به مخاطبان خود توصیه کرده است که در استارتاپ‌ها کار کنند.

گریولی در پاسخ به یک کاربر دیگر که پرسیده بود آیا از انجام‌دادن وظیفه خود ناراحت است یا خیر، نوشت: «ناراحت نیستم! ساختن کوپایلوت تماماً لذت بود. صرفاً خواستم اتفاقات درون شرکت‌های بزرگ را به بقیه نشان دهم.»

سرویس کوپایلوت گیت‌هاب که حدود یک سال پیش معرفی شد، با استفاده از مدل‌های هوش مصنوعی OpenAI ساخته شده است. این ابزار به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا سریع‌تر کدنویسی کنند. درواقع براساس آمارهای گیت‌هاب، این دستیار هوش مصنوعی می‌تواند سرعت کدنویسی را 55 درصد افزایش دهد.

سرویس کوپایلوت گیت‌هاب درحال‌حاضر با اشتراک ماهانه 10 دلاری یا سالانه 100 دلاری فروخته می‌شود. توسعه‌دهندگان سازمانی هم می‌توانند با پرداخت ماهانه 19 دلار، به این ابزار قدرتمند دسترسی داشته باشند. با توجه به اینکه گیت‌هاب در ماه فوریه گفته بود راندمان بیش از یک میلیون نفر با کمک این هوش مصنوعی افزایش یافته است، این سرویس باید مشترکان بسیار زیادی داشته باشند و درآمد قابل‌توجهی ایجاد کند.

احتمالاً همین مسئله باعث شده است تا الکس گریولی بخواهد دراین‌باره صحبت کند. او که خودش را خالق دراپ‌باکس Paper، موبایل‌کوین و Hackpad هم معرفی کرده است، در ماه آوریل 2020 به گیت‌هاب پیوسته بود و در نوامبر 2022 از این شرکت جدا شد.



[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا