عمومی

ویندوز اورجینال؛ راهنمای جامع خرید ویندوز اصلی

[ad_1]

همانطور که می‌دانید تمامی کامپیوترها و گجت‌های هوشمند دارای سیستم عاملی هستند که کاربران بتوانند به وسیله آن از امکانات موجود در سیستم استفاده کنند. استفاده از ویندوز اورجینال در دستگاه‌های مختلف، نوعی ضرورت محسوب می‌شود. در مورد کامپیوتر‌های شخصی، بیشتر مصرف کنندگان آن در جهان از سیستم عامل‌های شرکت مایکروسافت استفاده می‌کنند. مایکروسافت هر چند سال یکبار ویندوز جدیدی به بازار ارائه می‌کند و آخرین آن‌ها که به صورت رسمی توسط این کمپانی معرفی و به بازار عرضه شد، ویندوز 10 و قبل از آن نیز ویندوز 8 بود. البته اخیرا ویندوز 11 نیز به بازار آمده است ولی هنوز به طور گسترده توزیع نشده و مورد استفاده قرار نگرفته است.

ویندوز اورجینال
ویندوز اورجینال

برای اکثر کاربران ایرانی، پرداخت پول بابت نرم افزار ویندوز و استفاده قانونی از نسخه اصلی آن کاملا بی‌معنی است. ما ایرانی‌ها به واسطه محدودیت‌هایی که در دسترسی به بازار‌های جهانی داریم، همیشه به دنبال روش‌های فرعی و جایگزین برای استفاده از پلتفرم‌های مختلف جهانی هستیم. مساله ویندوز نیز یکی از آنها است. در این مطلب قصد داریم به طور کامل درباره ویندوز اورجینال صحبت کنیم و همچنین مزایا و معایب استفاده از این ویندوز را با ویندوز‌های کرک شده مقایسه کنیم. در انتهای مطلب نیز روش‌های مرسوم برای خرید نسخه اورجینال را با هم بررسی می‌کنیم.

چرا از ویندوز کرک شده استفاده می‌کنیم؟

همه کاربران ویندوز‌ها و برنامه‌های کرک شده، برای توجیه کار خود از این استدلال کمک می‌گیرند که نسخه کرک شده هیچ تفاوتی با نسخه اصلی ندارد به جز اینکه در حالت دوم شما مجبور به پرداخت هزینه به شرکت توسعه دهنده هستید. اما این استدلال هم درست است و هم غلط، در حقیقت درست است به این دلیل که شما پولی برای نسخه کرک شده پرداخت نمی‌کنید، اما اشتباه است چون نسخه کرک‌شده دارای تفاوت‌های زیادی با ویندوز اورجینال است که باعث انتخاب نسخه دوم توسط خیل زیادی از کاربران می‌شود.

در نسخه کرک شده شما به جای کد لایسنس معتبر شرکت، کدی جعلی را در آن وارد می‌کنید و به ویندوز اجازه بررسی کد لایسنس را نمی‌دهید. با این کار از دو خدمت خوب ویندوز بی‌بهره می‌شوید که در ادامه به آن می‌پردازیم.

عدم برخورداری از پشتیبانی

اولین چیزی که شما با استفاده از ویندوز کرک شده از دست می‌دهید، سرویس پاسخگویی و حل مشکلات ویندوز است. اگر شما از ویندوز اورجینال استفاده کنید، در صورت بروز ایرادی در کامپیوتر خود می‌توانید با زبان انگلیسی به شرکت پشتیبانی کننده تیکت بزنید و از آنها درخواست کمک کنید. البته توجه داشته باشید که باید با استفاده از فیلترشکن یا سرور مجازی این فرآیند را طی کنید زیرا شرکت مایکروسافت به دلیل تحریم‌های بین‌المللی ایالات متحده علیه ایران اجازه سرویس دهی به آی‌پی‌های ایرانی را ندارد.

بررسی معایب استفاده از ویندوز کرک شده
بررسی معایب استفاده از ویندوز کرک شده

عدم ایجاد تغییرات در ویندوز

یکی از قابلیت‌هایی که با استفاده از ویندوز کرک شده، سخت می‌توانید به آن دست پیدا کنید تغییرات متنوعی است که مایکروسافت در ویندوز‌های 8 و 10 ارائه می‌کند. به دلیل اینکه ویندوز ساختار بسیار گسترده‌ای دارد که قطعا ایراد‌های مختلفی در آن پیدا می‌شود، نیاز است که به تدریج این ایرادات برطرف شود. به همین دلیل مایکروسافت به صورت مرتب آپدیت‌های مختلفی برای ویندوز اورجینال ارائه می‌کند که به وسیله آنها هم ایرادات قبلی را برطرف می‌کند و هم امکانات جدیدی به سیستم عامل‌ها اضافه می‌کند. خیلی از اوقات این آپدیت‌ها با عدم استقبال مصرف کنندگان مواجه می‌شود اما در کل ویژگی خوبی است که فقط در نسخه‌های اورجینال وجود دارد و کاربران نسخه‌های کرک شده از آن بی‌بهره‌اند.

مزایای ویندوز‌های اورجینال

ویندوزهای اورجینال همانند اکثر نرم افزار‌های موجود در دنیای تکنولوژی امنیت بسیار بالاتری نسبت به نسخه‌های کرک شده دارد. وقتی شما از یک ویندوز کرک شده استفاده می‌کنید در حقیقت در حال مصرف کالایی غیرقانونی هستید و این مساله به خودی خود برای کارکرد ویندوز برای شما خطرساز است. این احتمال وجود دارد که گروه‌های هکری که ویندوز کرک شده مورد استفاده شما را عرضه کردند هوس دست درازی به اطلاعات شما به سرشان بخورد.
در این صورت شما هیچ دیوار محافظی برای جلوگیری از آنها ندارید. ضمن اینکه ویندوز کرک شده در برابر ویروس‌ها و بدافزار‌های موجود در سطح وب نیز بسیار آسیب پذیرتر از ویندوز اورجینال است و این وضعیت با نصب آنتی ویروس‌های مختلف نیز تغییر خیلی زیادی نخواهد کرد. اگر واقعا حوصله ویروسی شدن سیستمتان را ندارید و یا از به سرقت رفتن اطلاعاتتان می‌ترسید، به شما توصیه می‌کنیم که حتما از ویندوز اورجینال 8 یا 10 استفاده کنید.

نصب خودکار درایور‌های ویندوز

برای بسیاری از شما پیش آمده است که در اوایل کارتان با یک ویندوز کرک شده، در اجرای بعضی از برنامه‌های مورد نظرتان به مشکل خوردید و فهمیدید که برخی از درایور‌های ویندوز در آن نصب نشده‌اند. در این مرحله شما باید تک به تک در اینترنت به دنبال درایورهای مورد نظر خود بگردید و به زحمت آنها را در ویندوز خود نصب کنید. اما در ویندوز‌اورجینال شما با این موضوع مواجه نخواهید شد. ویندوز 10 اورجینال به طور خودکار تمامی درایور‌های موجود مایکروسافت برای ویندوز 10 را بر روی ویندوز‌اورجینال شما نصب می‌کند و برای اینکار از شما نیز اجازه نمی‌گیرد.

آشنایی با مزایای ویندوز‌های اورجینال
آشنایی با مزایای ویندوز‌های اورجینال

استفاده از ویندوز در وسایل مختلف

اگر اهل استفاده از گجت‌های هوشمند ویندوزی باشید، ویندوز اورجینال این امکان را در اختیار شما می‌گذارد که بتوانید به صورت متمرکز و هماهنگ از یک ویندوز در وسایل مختلف خود (مثل لپ تاپ و گوشی موبایل و تبلت) استفاده کنید. این امکان به شما کمک می‌کند تا هر زمان که خواستید به اطلاعات موجود در ویندوزتان دسترسی پیدا کنید و برای کارهای جزئی نیازی به روشن‌کردن کامپیوتر پیدا نکنید.

خرید ویندوز اورجینال از مایکروسافت

حالا که با تمام مزایای ویندوز‌های اورجینال آشنا شدید بهتر است با قیمت‌ها و همچنین روش‌های خرید آنها نیز آشنا شوید. ابتدا باید بدانید که هدف از پرداخت پول به شرکت مایکروسافت، دریافت کد لایسنس اصلی سیستم عامل‌های آن است. شرکت مایکروسافت ویندوز‌های مختلف خود مانند 8 و 10 را با لایسنس‌های مختلفی به فروش می‌رساند که به خاطر داشتن تفاوت‌هایی جزئی با یکدیگر، از قیمت‌های متنوعی برخوردارند.

خرید ویندوز اورجینال
خرید ویندوز اورجینال

برای مثال ویندوز 10 اورجینال با دو لایسنس Retail و OEM در بازار موجود هستند. با داشتن لایسنس Retail شما می‌توانید هر زمان که خواستید لپ تاپ یا کامپیوتر خود را عوض کنید و با نصب ویندوز و وارد کردن کد لایسنس قبلی در سیستم جدید، مجددا فعالیت خود را با ویندوز قبلی از سر بگیرید. اما در نسخه OEM این امکان وجود ندارد و شما با وارد کردن کد لایسنس OEM در یک کامپیوتر، دیگر نمی‌توانید از آن ویندوز در سیستم دیگری استفاده کنید. این تفاوت باعث شده است که قیمت لایسنس اول چند برابر لایسنس دوم باشد.

روش‌های خرید از مایکروسافت

برای اینکه بتوانید از امکانات فروشگاهی شرکت مایکروسافت استفاده کنید، لازم است برای پرداخت آن چاره‌ای بیاندیشید. شما برای خرید ویندوز اورجینال این شرکت می‌توانید در صورت داشتن مسترکارت یا دسترسی به روش‌های پرداخت از خارج از کشور، به صورت مستقیم و آنلاین از سایت مایکروسافت خرید کرده و مبلغ آن را پرداخت کنید. اما به احتمال زیاد شما هم جزو افرادی هستید که این شرایط برایتان مهیا نیست، پس به پیشنهاد بعدی ما توجه کنید.
شما می‌توانید از طریق یکی از شرکت‌های واسطه که خدمات مایکروسافت را در ازای دریافت مبلغی به عنوان کمیسیون به شما ارائه می‌دهد، ویندوز اورجینال مایکروسافت را خریداری کنید. قیمت واقعی ویندوز 10 با لایسنس Retail هم‌اکنون در سایت مایکروسافت با مبلغ 139 دلار به فروش می‌رسد و این در حالی است که در سایت‌های واسطه ایرانی، ویندوز 10 با لایسنس OEM حدود 1 میلیون و دویست هزارتومان و با لایسنس Retail 3 میلیون و ششصد هزارتومان به فروش می‌رسد.
روش دیگر پرداخت پول به مایکروسافت، خرید گیفت کارت‌های متنوع این شرکت با قیمت‌های مختلف است. در حال حاضر گیفت کارت‌های این شرکت با مبالغ مختلفی (از 1 دلار تا 100 دلار) به فروش می‌رسد که با خرید آنها و شارژ حساب خود می‌توانید به راحتی به این شرکت پول پرداخت کنید.

استفاده از گیفت کارت‌ها؛ روشی مطلوب برای خرید ویندوز اورجینال

در این مطلب به مزایای ویندوز اورجینال اشاره کردیم و مزایای آن را ضمن مقایسه‌اش با ویندوز کرک شده بررسی کردیم. به عنوان جمع بندی این مطلب باید گفت که ویندوزهای اورجینال دارای مزیت‌های خاصی هستند که استفاده از آنها را حداقل برای افرادی خاص ضروری می‌کند. اگر در کامپیوتر خود اطلاعات محرمانه‌ای دارید که به هیچ وجه نمی‌خواهید لو بروند (مثلا اطلاعات کاری حساس خود)، باید هر چه سریع‌تر استفاده از ویندوز‌های اورجینال به جای نسخه‌های کرک شده را در دستور کار خود قرار دهید.

استفاده از گیفت کارت برای خرید ویندوز اورجینال
استفاده از گیفت کارت برای خرید ویندوز اورجینال

باید بگوییم که در صورت استفاده از ویندوز 8 یا ویندوز 10 اورجینال، سیستم عامل شما به طور منظم آپدیت شده و تمامی ایرادات آن برطرف می‌شود و امکان ورود ویروس‌ها به ویندوز تا حد زیادی کاهش می‌یابد. اگر می‌خواهید ویندوز اورجینال مایکروسافت را بخرید، می‌توانید از روش‌های پرداخت مستقیم با مسترکارت یا خرید با انواع گیفت کارت‌های مایکروسافت اقدام به این کار کنید. اگر مایل هستید اطلاعات بیشتری در خصوص لایسنس ویندوز اورجینال داشته باشید به بلاگ “چرا باید لایسنس اورجینال خرید ” مراجعه کنید.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا