عمومی

سفر به شهر وان ترکیه با ماشین

سفر به شهر وان ترکیه به ارزان ترین شکل ممکن

سفر به شهر وان ترکیه سفری مهیج و در عین حال کم هزینه می باشد. با هر اندازه بودجه ی مالی که برای یک سفر خوب کنار گذاشته‌اید می‌توانید به شهر زیبا و نزدیک وان سفر کنید! تنها کافی است بلیتی برای تبریز دست و پا کنید!
ترکیه یکی از کشورهایی است که ایرانیان برای سفر به آن نیاز به ویزا ندارند به همین خاطر و به علت نزدیکی و زیبایی‌هایش، این کشور یکی از مقاصد محبوب سفرهای خارجی ما شده!
درادامه سفر به شهر وان ترکیه همراه ما باشید تا با همه اقدامات لازم قبل از سفر و مکان‌هایی که در شهر وان باید ببینید به صورت خلاصه آشنا شوید

اقدامات قبل از سفر به شهر وان ترکیه

1- پاسپورت: قبل از سفر تاریخ اعتبار پاسپورت خود را چک کنید و اگر 6 ماه یا کمتر به انقضای آن مانده نسبت به تعویض آن اقدام کنید. همانطور که قبلا گفته شد: برای سفر به کشور ترکیه نیاز به ویزا ندارید.
2- دفترچه بیمه: حتما دفترچه بیمه خود را برای سفر به همراه داشته باشید.
3- رزرو هتل: اگر در فصل تابستان یا آخر هفته اقدام به سفر می‌کنید حتما از قبل نسبت به رزرو هتل اقدام کنید. چون به دلیل نزدیکی این شهر به قسمت‌های شمال غربی ایران در این مواقع سیل عظیمی از گردشگران ایرانی به شهر وان روانه می‌شود و امکان دارد اتاق خوبی گیرتان نیاید و یا اتاق‌های با کیفیت پایین را دو برابر قیمت به شما اجاره بدهند.

 پیشنهاد می شود قبل از شروع سفر حتما گوگل مپ آفلاین شهر وان را دانلود کنید تا در مسیریابی به مشکلی برنخورید. البته اکثر قریب به اتفاق هتل‌ها و رستوران‌های شهر اینترنت دارند.

چه طور برویم؟

– برای سفر زمینی هم از مرز بازرگان و هم از مرز رازی می‌توانید به شهر وان وارد شوید. البته مرز رازی بهتر هست. برای رفتن به مرز رازی به تبریز و از آنجا به شهر خوی می‌روید. از شهر خوی برای مرز رازی تاکسی‌هایی در نظر گرفته شده است. بعد از عبور از مرز و وارد شدن به خاک ترکیه هم ون‌هایی وجود دارند که شما را تا شهر وان می‌برند.
– می‌توانید با استفاده از قطار هم به شهر وان بروید اما به دلیل معطلی در مرز این روش را پیشنهاد نمی‌کنیم.
– از شهر تبریز هم با استفاده از اتوبوس و ون می‌توانید تا وان سفر کنید.

جالب است که بدانید مردم وان فارسی را خیلی بهتر از انگلیسی صحبت می‌کنند! البته اگر آذری زبان هستید که اصلا دغدغه‌ای از بابت صحبت کردن ندارید!

جاذبه‌ها و مکانهای دیدنی شهر وان 

– دریاچه وان
– جزیره‌ آکدامار یا آختامار ( akdamar adasi )
– کلیسای آختامار
– قلعه وان
– خانه گربه‌ها
– آبشار مرادیه

برای دیدن شهر زیبای وان 3 روز کافی است شما می‌توانید تمام دیدنی‌های شهر را ببینید. درادامه به معرفی تعدادی از این جاذبه ها میپردازیم:

1-سفر به شهر وان ترکیه و بازدید از قلعه وان

این قلعه در انتهای بلوار melen قرار دارد. برای طی کردن مسیر می‌توانید از ون‌ها و اتوبوس‌هایی که به قلعه می‌روند استفاده کنید. اگر ترکی هم بلد نیستید با استفاده از گوگل مپ می‌توانید خیابان مورد نظر را پیدا کنید و از ون‌ها و اتوبوس‌های عبوری دست و پا شکسته بپرسید که به “وان گالعه” می‌روند یا خیر!
قدمت این قلعه با صلابت به 9 قرن قبل از میلاد باز می‌گردد و بر کوه‌های شرقی دریاچه وان قرار دارد. البته امروزه بسیاری از قسمت‌ها این قلعه زیبا خراب شده اما باز هم مکان هیجان انگیزی برای گشت و گذار است. منظره دشت‌ها و دریاچه که از بالای قلعه به شما لبخند می‌زند، به راستی که نفس گیر و با شکوه است!

2-اسکله آکدامار ترکیه

“کلیسای آکدامار” هم در  جزیره آکدامار قرار دارد. از طریق اتوبوس و ون می توان به اسکله آکدامار ” akdamar iskelesi ” رسید. این جزیره از ساعت 8 صبح تا 18 باز است. کرایه رفت و برگشت به جزیره نفری 15 لیر است. پس برای رفتن به آن بهتر است از صبح اقدام کنید.
سپس می توان سوار کشتی های اسکله آکدامار شد. عبور از میان آب‌های آبی و تمیز، نور درخشان خورشید و باد ملایمی که به صورت می‌خورد آرامشی غیر قابل وصف دارد! حدود 15 دقیقه بعد به جزیره خواهید رسید. در جلوی اسکله و بالای تپه کلیسای آکدامار پر قدرت و سنگی ایستاده است! این کلیسا که به آن کلیسای صلیب مقدس هم می‌گویند، یکی از کلیساهای مهم کاتولیک‌ها است که در سال‌ 900 میلادی ساخته شده. درون ساختمان کلیسا نقاشی‌های مذهبی عجیبی به چشم می‌خورد.

3-کلیسای صلیب مقدس ترکیه

این جزیره حالت کوه و صخره‌ای دارد. پس در صورتی که به کوهنوردی هم علاقه مندید جزیره آکدامار برایتان لذتی دو چندان دارد! البته مواظب باشید زیاد بالا نروید چون ممکن است با مارها رو به رو شوید! در هنگام گشت و گذار در جزیره حواستان به ساعت هم باشد چون آخرین کشتی ساعت 6 عصر به ساحل باز می‌گردد.
غذاهای ترکی مواد و روش طبخی مانند غذاهای ایرانی دارند و به ذائقه ما بسیار نزدیک هستند. به خصوص کباب‌هایشان! یکی از چیزهایی که درهنگام سفر به وان نباید فراموش کنید خوردن دسر خوشمزه “کونفه” است! بستنی‌های وان هم از دیگر خوراکی‌های غیر قابل چشم پوشی است!

4-خانه گربه های وان

خانه گربه‌های وان ” van kedisi evi ” یکی دیگر از جاذبه های گردشگری این شهر می باشد.گربه‌های وان سفید یک دست اند و چشم‌هایی به رنگ آبی یا کهربایی دارند و در بعضی از آنها یک چشم به رنگ آبی و یک چشم به رنگ کهربایی است. این گربه‌ها کمیاب هستند و به همین دلیل در این مکان نگهداری می‌شوند تا نسلشان حفظ شود.
برای رفتن به خانه گربه‌ها از شهر سوار تاکسی‌ها، ون یا اتوبوس‌هایی شوید که به خیابان ” Eris Yolu ” بروند و سپس از ماشین پیاده شده و اندکی از مسیر را پیاده بپیمایید.

تهیه و تدوین: گروه فرهنگ و هنر سیمرغ
بازنشر:دانستنیهای گردشگری پاسینیک

عضويت در خبرنامه پاسينيک

براي عضويت در کانال تفريحي خبري پاسينيک کليک کنيد

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا