عمومی

هیوندای النترا مدل 2017 و احتمال حضور آن در ایران

معرفی فنی نسخه‌ی اسپرت هیوندای النترا مدل 2017

هیوندای النترا مدل 2017 با موتور توربوشارژ و سیستم تعلیق مستقل وارد بازار جهانی شده و احتمال حضور آن در کشورمان بسیار زیاد است.

مدتی است که هیوندای موتورز کره، مدل ۲۰۱۷ النترا را روانه‌ی بازار کرده است تا بتواند به رقابت با خودروهایی همچونمزدا 3، فورد فوکوس، فولکس‌واگن گلف و هوندا بپردازد. یکی از مواردی که خریداران این کلاس از خودروها مد نظر قرار می‌دهند، قابلیت‌های اسپرت خودرو است که در این بخش هیوندای در نسل‌های گذشته همواره ضعیف‌تر از رقبا عمل کرده است.

در نسل جدید و برای سال ۲۰۱۷، هیوندای تصمیم گرفت مدلی از پرفروش‌ترین محصول خود را با نام النترا اسپرت تولید کند تا بتواند با تمرکز بیشتر بر توانایی‌های حرکتی خودرو، فاصله‌ی خود با رقبا را کمتر کند؛ ضمن اینکه هیوندای به‌تازگی از مدل هاچ بک این محصول، با نام النترا GT رونمایی کرده است که برای سال ۲۰۱۸ وارد بازار خواهد شد.

هیوندای النترا مدل 2017 اسپرت را به‌راحتی می‌توانید از رینگ‌های آلومینیومی ۱۸ اینچی آن شناسایی کنید که روی آن‌ها تایرهای چهارفصل هانکوک سوار شده است. دیگر تفاوت‌های ظاهری این خودرو با مدل استاندارد شامل رکاب جانبی بزرگ‌تر، خروجی‌های دوگانه‌ی اگزوز، چراغ‌های روشنایی در روز عمودی از نوع LED و نمای جلوی خشن‌تر و اسپرت‌تر می‌شوند.

این مدل به یک موتور چهار سیلندر خطی به حجم ۱.۶ لیتر مجهز شده که دارای توربوشارژر است و می‌تواند ۲۰۱ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتون متر گشتاور تولید کند. این خودرو به‌صورت استاندارد به یک جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی مجهز است اما گروه هیوندای این امکان را برای مشتریان فراهم کرده است تا در صورت تمایل، یک جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌یدوکلاچه برای این خودرو سفارش دهند. زمان رسیدن این خودرو به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت، ۷.۱۱ ثانیه است و می‌تواند مسافت ۴۰۰ متر را در عرض ۱۵.۴ ثانیه و با حداکثر سرعت ۱۴۶ کیلومتر بر ساعت طی کند.

با چنین ارقامی باید گفت هیوندای النترا اسپرت دارای شتاب بهتری در مقایسه با هوندا سیویک اسپرت است؛ اما همچنان پشت سر فولکس گلف GTI با شتاب صفر تا صد کیلومتر ۷ ثانیه‌ای قرار می‌گیرد. البته برخی کارشناسان معتقدند تایرهای اسپرت این خودرو که چسبندگی بالایی دارند، سبب شده‌اند تا بخشی از توان خودرو در شروع حرکت تلف شود و اگر تایر بهتری روی این خودرو سوار شود، می‌توان شتاب‌گیری سریع‌تری برای النترا اسپرت تصور کرد. همچنین گشتاور بالا در دورهای پایین پیشرانه‌ی این خودرو، سبب شده است در آغاز حرکت، هرزگردی زیادی در چرخ‌های جلویی مشاهده شود و همین امر از دلایلی است که سبب شده النترا اسپرت سریع‌تر از گلف نباشد.

در بحث ترمزگیری، النترا اسپرت دارای کالیپرهای ترمزی بزرگ‌تر از مدل استاندارد است و قطر دیسک ترمزهای جلوی آن به ۱۲ اینچ افزایش یافته است؛ اما در خصوص مسافت ترمزگیری همچنان در پس هوندا سیویک و نسخه‌ی ۲.۵ لیتر مزدا 3 قرار دارد. بارزترین تغییری را که هیوندای در بخش فنی النترا ایجاد کرده است، باید استفاده از سیستم تعلیق مستقل در محور عقب خودرو عنوان کرد که هدف از استفاده از چنین آرایشی بهبود هندلینگ این خودرو بوده است. حال با استفاده از این نوع سیستم تعلیق در عقب النترا، حداکثر شتاب جانبی قابل تحمل توسط این خودرو به ۰.۸۶ g رسیده است که با مزدا 3 و هوندا سیویک اسپرت هاچ بک برابری می‌کند. البته نباید این نکته را از قلم انداخت که النترا با وجود تجهیز شدن به سیستم تعلیق کاملا مستقل عقب، همچنان سواری خشکی دارد.

کارشناسان عملکرد هیوندای النترا مدل 2017 در بخش هندلینگ را بسیار عالی ارزیابی کرده‌اند و حتی عنوان شده است که اگر به هنگام حرکت در سر پیچ‌ها، پای خود را به‌طور ناگهانی از روی پدال گاز بردارید، می‌توانید با این خودرو دریفت کنید. بالانس و تعادل شاسی نیز در النترا اسپرت بسیار خوب ارزیابی شده است. عملکرد فرمان خودرو نیز بسیار بهتر از قبل شده است و اطلاعات دقیقی از سطح مسیر به راننده منتقل می‌کند؛ هرچند ممکن است در رانندگی روزمره عملکرد فرمان کمی سنگین احساس شود.

پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری هیوندای هرچند سایز کوچکی دارد؛ اما گشتاور بالایی در دور موتور پایین ارائه می‌دهد و صدای تولیدی توسط آن نیز جذاب و گیرا است. همانند سایر خودروهای توربوشارژردار امروزی نظیر هوندا سیویک، در النترا تأخیر عملکرد توربو به حداقل رسیده و سبب شده است تا هرچه بهتر بتواند از گشتاور تولیدی آن استفاده کند. عملکرد جعبه‌دنده‌ی شش سرعته‌ی دستی نیز خوب است و تعویض دنده‌ها در آن به نرمی و با دقت بالا انجام می‌شوند. چنین موردی سبب می‌شود راننده ضمن راحتی بالایی که در تعویض دنده دارد، از رانندگی خود لذت ببرد. در این بین نباید عملکرد نرم کلاچ را از قلم انداخت. جعبه‌دنده‌ی ۷ سرعته‌ی دو کلاچه نیز هماهنگی بسیار خوبی با پیشرانه دارد و تعویض دنده‌ در آن به نرمی و با سرعت بالا انجام می‌شود. این جعبه دنده در مدل ۲۰۱۷۷ کیا سول توربو نیز مورد استفاده قرار گرفته است.

در خصوص داخل کابین باید عنوان کرد که اصلی‌ترین تغییرات شامل استفاده از غربیلک فرمان دی کات (فرمان‌هایی که بخش پایینی آن‌ها صاف است)، صندلی‌های چرمی اسپرت با دوخت قرمزرنگ و تریم فیبر کربنی می‌شوند. فضای داخل کابین این خودرو برای چهار سرنشین کافی و مناسب است و صندلی‌های عقبی را در صورت نیاز می‌توان با نسبت ۴۰/۶۰ تا کرد تا فضای حمل بار خودرو افزایش پیدا کند. کیفیت داخل کابین نیز به لطف استفاده از پلاستیک نرم بالا بوده و در زیر آرنجی‌ها نیز از پوشش چرمی استفاده شده است تا سرنشینان راحتی بیشتری داشته باشند. عایق‌بندی صوتی کابین النترا اسپرت به نحو احسن انجام شده است و صدای باد و جاده، نفوذ کمی به داخل کابین دارند؛ اما با توجه به ذات اسپرت این خودرو، صدای اگزوز کاملا در کابین شنیده می‌شود و در مقایسه با سایر خودروها کمی بلندتر است، اما میزان بلندی صدای آن در حدی نیست که آزاردهنده باشد.

سیستم ارتباطی و رسانه‌ای که هیوندای برای هیوندای النترا مدل 2017 در نظر گرفته، شامل یک نمایشگر ۷ اینچی لمسی است که با اپل کارپلی و اندروید اتو سازگار است و می‌توانید به‌راحتی تلفن هوشمند خود را نیز به آن متصل کنید. ضمن اینکه، امکان سفارش نمایشگر ۸ اینچی برای داخل کابین وجود دارد. همچنین خریداران می‌توانند النترای خود را با سیستم صوتی اینفینیتی خریداری کنند که بالاترین کیفیت صدا را در این کلاس، ارائه می‌دهد.

سیستم‌های ایمنی نظیر سیستم ترمز هوشمند اضطراری، سیستم تشخیص عابر پیاده و سیستم هشدار برخورد از جلو در النترا اسپرت مدل ۲۰۱۷ موجود نیستند و تنها در مدل‌های ۲۰۱۸ النترا GT و مدل سدان لیمیتد موجود خواهند بود. همچنین در مدل ۲۰۱۸ این خودرو سامانه‌های ایمنی دیگری نظیر سیستم هشدار نقطه کور، دوربین دید عقب و سیستم هشدار اجسام متحرک به‌صورت پایه موجود هستند.

منبع: زومیت

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

برداشت و استفاده غيرتجاري از مطالب اين وب‌سايت، با ذکر منبع آزاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا