عمومی

مسافرت در تابستان کجا خوبه ؟

دو جاذبه‌ی زیبا و بی‌نظیر برای مسافرت در تابستان

هوا که رو به گرما می‌رود٬ سفر دوستان مرتب به دنبال  مقاصدی مناسب برای مسافرت در تابستان هستند٬  مطمئناً برای داشتن یک سفر خوب٬ باید به فصل مناسب آن جاذبه دقت کنید تا خاطره‌ای زیباتر برای خود و همسفرانتان بسازید. برای مثال٬ خوزستان سرشار از آثار فرهنگی ارزشمند و طبیعتی بی‌نظیر است اما اگر در تابستان برای گشت‌و‌گذار به آنجا سفر کنید٬ شاید بد‌ترین سفرتان شود و دیگر هیچگاه به آن دیار سفر نکنید در صورتی که در زمستان و اوایل بهار٬ زیبایی شگفت‌انگیز خوزستان شما را مسحور خواهد کرد.

در ادامه دو جاذبه‌ی زیبا و بی‌نظیر را برای مسافرت در تابستان به شما معرفی میکنیم.

 

۱-جنگل‌های لفور و آبشار گزو

اگر می‌خواهید مدتی را به دور از هیاهو و آلودگی شهرهای بزرگ، اکسیژن تنفس کنید و صدای آب و پرندگان میزبان شما باشد، جنگل بکر «لفور» و آبشار زیبای گزو انتخاب خوبی است.
آبشار گزو واقع در جنگل شگفت‌انگیز لفور، یکی از زیباترین آبشارهای ایران است. آبشار گزو با ارتفاع تقریبی ۴۸ متر در کنار امامزاده‌ای معروف به «سه بزرگوار» گزو در فاصله‌ی ۱۵ کیلومتری «زیرآب» سوادکوه قرار دارد. پس از طی ۲۸ کیلومتر جاده خاکی در این جنگل زیبا به امامزاده برادران گزو می‌رسیم. البته در طول مسیر دو راهی‌های زیادی وجود دارد که با تابلوی به طرف امامزاده گزو راه کاملاً مشخص می‌شود. از امامزاده تا آبشار به‌مدت نیم ساعت پیاده روی به سمت پایین جنگل با یک شیب نسبتاً تند فاصله داریم. بهشت گمشده و چشمه دلاسره نیز در همین منطقه واقع است. مسیر ارتباطی آن٬ راه روستایی جمشید آباد «زیرآب» و دیگری از جاده‌ی لفور در پشت «سد البرز» در جاده کارسنگ است. برای دسترسی به آن یک ساعت و نیم پیاده روی سبک نیاز است.

۲-دیلمان و درفک

دیلمان، زیباترین ییلاق شرق گیلان، یکی از بکرترین و دست نیافتنی‌ترین گوشه‌های خطه سرسبز گیلان است. آب و هوای آن سرد و کوهستانی است و به چشمه‌های فراوان و چشم اندازهای سبز و قله‌های پربرفش مشهور است.
از نظر تاریخ سکونت، دیلمان یکی از قدیمی‌ترین سکونتگاه‌های بشر در ایران به شمار می‌آید، به‌طوری‌که آثار زندگی غارنشینی و ابزار و ظروف مسی و مفرغی و سفالی نشان می‌دهد که از دوهزار سال پیش از میلاد مسیح در این منطقه زندگی وجود داشته است.
عمده شهرت سیاهکل بخاطر چشم‌اندازهای بینظیر و بکر آن است؛ ییلاقات زیبا، آب و هوای عالی، معماری جالب خانه‌های لته پوش در کنار روحیه خونگرم و مهمان نواز مردم محلی صد چندان بر لطف سفر به منطقه می‌افزاید. شاید زیباترین منظره‌ای که در سفر به سیاهکل مشاهده می‌کنید، قله پر برف درفک است که از میان جنگل های سبز سربرآورده است.
یکی دیگز از جاذبه‌های دیدنی سیاهکل، زنان و مردانی است که هنوز کمابیش به لباس سننتی گیلانی وفادارند و حداقل در مراسم و مناسبت‌ها آن ها را به تن می‌کنند. لباس‌های رنگینی که با نوار و سکه نزیین شده و در سیاهکل و دیلمان و ماسال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع:دالاهو

عضويت در خبرنامه پاسينيک کانال تلگرام پاسينيک

لطفا در نشر دانسته هاي خود کوشا باشيد.چنانچه اين مطلب به نظر شما جالب و مفيد بود آن را از طريق شبکه هاي اجتماعي زير با دوستان خود به اشتراک بگذاريد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا