عمومی

سامسونگ در One UI 6 فضای اشغال‌شده را دقیق‌تر نشان می‌دهد

[ad_1]

سامسونگ در رابط کاربری One UI 6 مبتنی بر اندروید 14 نحوه نمایش فضای ذخیره‌سازی استفاده‌شده توسط سیستم را تغییر داده و اکنون میزان فضای اشغال‌شده توسط فایل‌های سیستمی این رابط کاربری که 16.5 حجم دارد، به‌طور دقیق‌تر مشخص شده است.

براساس گزارش‌های منتشرشده، بخش Manage Storage در One U‌I 6 با این تغییر نمایش دقیق‌تری از پارتیشن‌ها و فایل‌های سیستمی موجود در حافظه داخلی دستگاه شما خواهد داشت. در تصاویر زیر می‌توانید نحوه مشاهده این قسمت در One UI 5.1 و O‌ne U‌I 6 را مشاهده کنید:

تغییر One UI 6

همانطور که در تصاویر بالا قابل مشاهده است، سامسونگ در On‌e UI 6 اعلام کرده که پارتیشن System فقط 16.50 گیگابایت حجم دارد، درحالی‌که این میزان برای رابط کاربری One UI 5.1 حدود 40 گیگابایت بوده است. اوایل سال جاری میلادی در گزارش‌هایی گفته شده بود که نرم‌افزار سامسونگ 60 گیگابایت از فضای گوشی 512 گیگابایتی کاربران را اشغال می‌کند که اکنون غول کره‌ای این ادعاها را رد کرده است.

نکته قابل‌توجه دیگر به حجم پارتیشن Other Files مربوط می‌شود که در نسخه جدید رابط کاربری سامسونگ 11.34 گیگابایت و در نسخه قبلی 81.75 مگابایت حجم دارد. اما این پارتیشن دارای چه فایل‌هایی است؟

شرکت‌ها فضای ذخیره‌سازی گوشی‌های هوشمند خود را با واحد گیگابایت به بازار عرضه می‌کنند که با توان 1024 اندازه‌گیری می‌شود، درحالی‌که فضای ذخیره‌سازی گوشی‌ها برحسب گیبی‌بایت (GiB) نمایش داده می‌شود که با توان 1000 آن را اندازه‌گیری می‌کنند.

گوشی که تحت عنوان «512 گیگابایت» وارد بازار می‌شود، دارای 512 گیبی‌بایت فضای ذخیره‌سازی است که درواقع با 476 گیگابایت برابری می‌کند. به‌همین صورت گوشی‌هایی که به‌عنوان 256 و 128 گیگابایت معرفی می‌شوند، دارای 256 و 128 گیبی‌بایت هستند که به ترتیب با 238 گیگابایت و 119 گیگابایت برابری می‌کنند.

تفاوت بین این ارقام همان چیزی است که O‌ne U‌I 5.1 با پارتیشن «System» و One UI 6 با پارتیشن «Other files» در گوشی شما مخفی می‌کند.

سامسونگ احتمالاً امیدوار است تا با این تغییر، کاربران گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی دیگر از حجم بسیار زیاد فایل‌های سیستمی آن‌ها شکایت نکنند. نسخه بتا One U‌I 6 دو هفته قبل منتشر شد که تغییرات و ویژگی‌های قابل‌توجهی را به همراه دارد. اخیراً لیست دستگاه‌هایی که از اندروید 14 و رابط کاربری O‌ne UI 6.0 پشتیبانی می‌کنند منتشر شده بود.

[ad_2]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا