عمومی

خواص سیب به عنوان نماد سلامتی

خواص سیب به عنوان میوه ای که خوردنش یک باید است.

شاید تا به حال درباره خواص سیب  زیاد خوانده و شنیده باشید چراکه سیب نماد سلامتی است.این میوه‌ی پرخاصیت علاوه بر این که یک میان وعده‌ی ایده آل محسوب می‌شود سرشار از مواد مغذی ضروری برای بهبود عملکرد بدن است. درادامه فواید برتر این میوه‌ی آب دار و شیرین را با شما در میان می‌گذاریم. مسلما بعد از خواندن این مطلب متوجه خواهید شد که مصرف این میوه آبدار و شیرین را باید جدی تر بگیرید.

با ما همراه باشید تا شما را با خواص سیب به عنوان یک میوه شگفت انگیز ودم دستی آشنا کنیم.

۱-خواص سیب برای مبارزه با آلزایمر

حتما تا به حال متوجه شدت گرفتن بیماری آلزایمر به خصوص در بین افراد سالخورده شده اید. نگران نباشید، چون ساده ترین راه حل ها البته در طولانی مدت، می توانند خطر ابتلا به این بیماری را به حداقل برسانند. اتفاقا همین جاست که اهمیت خوردن سیب پررنگ می شود. سیب حاوی آنتی اکسیدانی قوی به نام “کورستین” است که با محافظت از سلول های مغزی، مانع از بین رفتن آنها خواهد شد. اگر می خواهید از منفعت ضدبیماری سیب بیش از پیش بهره ببرید، حتما این میوه را با پوست میل کنید.

۲- سیب، سدی محکم در مقابل سرطان روده

وقتی فیبر طبیعی موجود در سیب در روده تبخیر می شود، از خود ماده ای شیمیایی تولید می کند که در برابر شکل گرفتن سلول های سرطانی در روده، یک جنگ واقعی راه می اندازد. این موضوع طبق آخرین تحقیقات انجام شده در آلمان ثابت شده است. سایر مطالعه ها هم مشخص کرده اند نوعی آنتی اکسیدان در سیب که “پروسیانیدین” نامیده می شود، سلول های سرطانی را شناسایی می کند و آنها را از بین می برد.

۳- سیب قندخون را ثابت نگه می دارد

سیب فیبر حلال دارد که با کند کردن روند هضم غذا، مانع از ورود سریع و کلی گلوکز به جریان خون خواهدشد. محققان به این نتیجه رسیده اند زنانی که روزانه به طور متوسط یک سیب می خورند، ۲۸ درصد کمتر از آنهایی که این میوه در برنامه غذایی شان نیست، به دیابت دچار خواهند شد.

۴-سیب، ضامنی برای سلامت لثه ها

سیب مدت هاست که مسواک طبیعی دندان ها شناخته می شود. البته این بدان معنا نیست که خوردن سیب می تواند دندان ها را تمیز کند اما گاز زدن و جویدن این میوه ضمن اینکه لثه ها را تحریک می کند، باعث ترشح بزاق دهان خواهد شد که این بزاق با کاهش باکتری های موجود در دهان، مانع از پوسیدگی دندان ها می شود. از این رو خوردن روزانه یک سیب برای حفظ سلامت لثه و دندان توصیه ای است که نباید از کنار آن به راحتی گذشت.

۵-یکی از خواص سیب جلوگیری از فشارخون بالا است

تحقیقات نشان داده است افرادی که سیب را منظم در برنامه غذایی خود مصرف می کنند، ۳۷ درصد کمتر از دیگرانی که چنین برنامه ای ندارند، گرفتار بیماری فشارخون خواهند شد. پس اگر می خواهید از فشارخون مصون بمانید، حتما حداقل روزی یک سیب را نوش جان کنید.

۶نقش سیب در کاهش وزن

سیب متشکل است از فیبر و آب؛ بنابراین اگر سیب بخورید برای ساعت های طولانی سیر خواهید بود و تمایلی به خوردن پیدا نمی کنید. تحقیقات انجام شده در ایالات متحده و برزیل نشان داده افرادی که روزانه ۳ سیب می خورند، به مرور می توانند شاهد کاهش وزن باشند. پس در تب داغ لاغری، خوردن روزانه سیب را فراموش نکنید.

۷-سیب مانع از ابتلا به بیماری های قلبی خواهد شد

یک سیب تازه می تواند میان وعده ای ایده آل به معنای واقعی باشد. این میوه منبع غنی آنتی اکسیدانی به نام “فلاونویید” است که از ابتلا به بیماری های قلبی جلوگیری می کند. البته اگر می خواهید از این خاصیت بهره مند شوید، باید سیب را با پوست میل کنید.

۸-از خواص سیب مبارزه با چربی خون است

سیب در عین حال که بسیار کم کالری است، درصد بالایی فیبر محلول “پکتین” دارد. این فیبر مانع بالا رفتن کلسترول بد خون که می تواند باعث آسیب دیدگی شریان ها شود، خواهد شد. پس افرادی که از کلسترول بالای خون نگران هستند، بهتر است حتما خوردن سیب را در برنامه منظم غذایی خود جای دهند.

کانال تلگرام پاسینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا