عمومی

«رصدخانه اقتصاد ایران» با حضور رئیس جمهور رونمایی شد!


📌 «رصدخانه اقتصاد ایران» با حضور رئیس جمهور رونمایی شد!

🔺سید ابراهیم رئیسی که صبح امروز دوشنبه به وزارت امور اقتصادی و دارایی رفته بود، از رصدخانه اقتصاد ایران، شامل سامانه داشبورد جامع اطلاعاتی اقتصاد ایران رونمایی کرد.

🔺یکپارچگی در داده‌ها و اطلاعات اقتصادی کشور، امکان رصد دقیق و به روز این اطلاعات، ایجاد شفافیت در عملکرد وزارتخانه‌های اقتصادی و کلیه شرکت‌های تحت کنترل دولت و همچنین امکان رصد روزانه آخرین وضعیت سازمان‌های تابع وزارت اقتصاد از جمله ویژگی‌ها و کاربردهای این سامانه‌ها است/ فارس

❇️ پی نوشت:

📌 1) خوب است در کنار ایجاد و رونمایی از رصدخانه های متنوع و تازه تاسیس ( از جمله رصدخانه اقتصاد، رصدخانه حکمرانی، سامانه رصد سبک زندگی مردم و …)، از وضعیت و سرنوشت اولین رصدخانه تخصصی ایران در حوزه های اجتماعی -اقتصادی ( رصدخانه مهاجرت ایران) هم سراغی و درس گرفته شود!

📌 2) روزنامه هم‌میهن اخیراً در گزارشی طی گفت‌وگو با حقوقدانان، جامعه‌شناسان و پژوهشگران ابعاد راه‌اندازی سامانه رصد سبک زندگی مردم را بررسی کرده بود. از متن این گزارش :
« از نظر حسین ایمانی‌جاجرمی‌، جامعه‌شناس، استفاده از داده‌های سامانه‌ رصد سبک زندگی مردم در سیاست‌گذاری‌ها به سلیقه و برداشت گروه سیاسی حاکم نسبت به آن بستگی دارد، به‌هرحال در دولت قبلی شاهد بودیم که مراکزی مانند رصدخانه مهاجرت ایران راه‌اندازی شد، اما در دولت فعلی، فعالیت‌هایش محدود شد، مهاجرت هم مرتبط با سبک زندگی مردم است. حالا باید از مسئولان فعلی پرسید که چرا چنین اقدامی را انجام دادند؟ نهادهای پژوهشی باید بی‌طرف و نهادها و مؤسسات دانشگاهی مستقل باشند. البته گاهی هم دولت احساس می‌کند که نتایج یک پژوهش، مصداق سیاه‌نمایی از اوضاع کشور است و به همین دلیل از انتشار آن ممانعت می‌کند.»

🔗متن کامل گزارش هم میهن را اینجا بخوانید

#دیدبان_مهاجرت
@imobs
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا