عمومی

تصفیه خون و سم زدایی بدن با مصرف مواد غذایی

مواد غذایی موثر در تصفیه خون و سم زدائی بدن

 تصفیه خون و سم زدائی بدن توسط دستگاه تصفیه خون بدن به طور اتوماتیک و مداوم انجام میشود.و ترکیبات مضر موجود در خون را تصفیه میکند.کلیه‌ها، کبد، روده‌ها، ریه‌ها و پوست بخش‌های اصلی دستگاه تصفیه بدن هستند.سموم و موادشیمیایی بسیاری در طول روز وارد جریان خون می‌شوند. اینها موادزائدی هستند که توسط بدن خودمان تولید می‌شوند و یا موادشیمیایی هستند که از غذاهایی که می‌خوریم و هوایی که تنفس می‌کنیم، داروهایی که مصرف می‌کنیم یا موادآرایشی که استفاده می‌کنیم جذب می‌شوند. با خوردن موادغذایی درست هم می‌توانید به اعضای داخلی بدنتان برای تصفیه سموم بیشتر از جریان خونتان و جلوگیری از بروز بیماری کمک کنید. در زیر به ۱۵ ماده‌غذایی مفید برای کمک به تصفیه خون و سم زدائی بدن اشاره می‌کنیم:

۱-مصرف سیردر تصفیه خون موثراست

سیر خام سرشار از سولفور می‌باشد که ماده‌معدنی مهم است که به بدن برای از بین بردن سموم کمک می‌کند. بدن شما را تحریک می‌کند که آنزیمی سم‌زدا ترشح کند که سموم را از جریان خون تصفیه کند. سیر همچنین روده‌ها را از باکتری‌های ناسالم، انگل و ویروس پاک می‌کند.

۲- تصفیه خون با کمک مصرف گیاه قاصدک

قاصدک سرشار از آنتی‌اکسیدان و سایر موادمغذی مفید برای از بین بردن سموم از دستگاه گوارش و نابودسازی رادیکال‌های آزاد است. برگ‌های تازه قاصدک یا چای ریشه آن کبد و پانکراس را تحریک می‌کند که سموم را از جریان خون بیرون بکشند. همچنین سالهاست که از آن برای درمان مشکلات کبدی استفاده می‌کنند.

۳- سیب به پاکسازی و تصفیه خون کمک میکند

سیب سرشار از ویتامین‌ها، موادمعدنی، فیبر و موادمغذی سم‌زدا است. یکی از ترکیبات موجود در سیب تولید صفرا را تحریک کرده و به کبد برای از بین بردن سموم کمک می‌کند. سیب همچنین سرشار از فیبرهای محلول است که این فیبرها برای پاکسازی خون و روده‌ها به کلسترول و فلزات سنگین می‌چسبند.

۴-مصرف چغندر راه مناسبی برای تصفیه خون و سم زدایی بدن

چغندر که سرشار از آنتی‌اکسیدان و سایر موادمغذی مفید است، راهی عالی برای محافظت از بدنتان دربرابر رادیکال‌های آزاد به شمار رفته و به کبد برای از بین بردن سموم بیشتر از جریان خون کمک می‌کند.

۵- جعفری یک سم زدای عالی

جعفری به عنوان یک ادرارآورد عمل می‌کند که به کلیه‌ها کمک می‌کند سموم بیشتری را از طریق ادرار دفع کنند.

۶-هویج پاک کننده کبد

هویج سرشار از ویتامین‌های A، B6، C و K، پتاسیم و گلوتاتیون می‌باشد که پروتئینی پاک‌کننده کبد است. برای گرفتن تاثیر سم‌زدایی بهتر از هویج، بهتر است آن را به صورت خام مصرف کنید زیرا پخته شدن گلوتاتیون آن را از بین می‌برد.  تصفیه خون

۷- سبزیجات برگ‌دار پاک کننده دستگاه گوارش

سبزیجات برگداری مثل اسفناج، کلم، بروکلی و کلم‌پیچ آنتی‌اکسیدان‌هایی بسیار قوی هستند که کل بدن را پاک می‌کنند. اضافه کردن سبزیجات برگدار به برنامه‌غذایی‌تان بهترین راه برای حفظ سلامت عمومی‌تان است. این موادغذایی سرشار از فیبر هستند که به پاکسازی دستگاه گوارش کمک می‌کند. همچنین میزان بالایی ویتامین، موادمعدنی و سایر موادمغذی قوی در خود دارند.  تصفیه خون

۸- جوانه کلم‌بروکلی سم زدای موثر

بااینکه بروکلی خواص سم‌زدایی قوی دارد، جوانه‌های آن حتی بهتر هم هستند. آنها ۲۰ مرتبه بیشتر از بروکلی سولفوروفان در خود دارند که به از بین بردن سموم کمک می‌کند.

۹- لیمو سرشار از آنتی اکسیدان

لیمو سرشار از موادمغذی و آنتی‌اکسیدان بوده و کبد را برای از بین بردن سموم فعال می‌کند. نوشیدن آب‌لیموی ولرم در صبح، خاصیت قلیایی را در بدنتان بالا برده که موجب تبدیل سموم به ترکیباتی محلول در آب می‌شود که به راحتی از طریق ادرار دفع می‌شوند. لیمو سرشار از ویتامین C است که بدنتان برای تولید پروتئین سم‌‌زدای کبد یعنی گلوتاتیون به آن نیاز دارد.  تصفیه خون

۱۰- بذرکتاناز بین برنده قند خون

بذرکتان حاوی اسیدچرب امگا۳ می‌باشد که به بدن برای از بین بردن قندخون کمک می‌کند. همچنین سرشار از فیبر می‌باشد که به دفع سموم زیادی از بدن کمک می‌کند.

۱۱-زردچوبه تسریع کننده روند تصفیه خون

زردچوبه، ملکه ادویه‌ها سالیان سال در طب سنتی برای درمان مشکلات کبد و گوارش مورد استفاده قرار می‌گرفته است. ترکیب فعال آن، کورکومین، به تسریع روند تصفیه در بدن کمک می‌کند.

۱۲- ریحان سموم را از بدن بیرون میکند

ریحان به کبد و کلیه‌ها برای از بین بردن سموم کمک می‌کند. این ماده‌غذایی برای گوارش و عفونت‌ها بسیار مفید بوده و برای بیرون کردن سموم بیشتر از بدن مثل یک ادرارآور عمل می‌کند.  تصفیه خون

۱۳- بلوبری روند تصفیه خون را تسریع میکند

بلوبری یکی از قوی‌ترین و بهترین موادغذایی در جهان است. سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده، خواص ضدالتهاب داشته و برای پاکسازی خون از سموم و رادیکال‌های آزاد مفید است.

۱۴-آوکادو مناسب برای تصفیه کبد

آوکادو برای سلامت عمومی بدن فوق‌العاده است. کلسترول را پایین آورده، فشارخون را کاهش داده و میزان بالایی گلوتاتیون در خود دارد که برای تصفیه کبد از سموم و آلاینده‌ها مفید است. تصفیه خون

۱۵-گشنیز دافع فلزات سنگین

گشنیز به بدن کمک می‌کند از شر جیوه و سایر فلزات سنگین که از طریق غذاهایی که مصرف می‌کنید و یا هوای آلوده‌ای که تنفس می‌کنید وارد بدن می‌شود، خلاص شوید.

و یادتان نرود برای بیرون کردن سموم از بدنتان میزان زیادی آب بنوشید و به اندازه کافی بخوابید. در زمان خواب، بدن فرصت خواهد داشت خود را تصفیه کرده و به طور طبیعی سموم را از بین ببرد.

 

عضویت در خبرنامه پاسینیک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا