رمزارزها

7 دلیل که نباید با سایت ساز گوگل، سایت بسازید!

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که برای ساخت یک سایت رایگان وجود دارد، استفاده از سرویس سایت ساز گوگل است. با این حال سایتی که با این سرویس می‌سازید، مانند یک ماکت است و عملا به درد کسی نمی‌خورد.

گوگل سال‌ها است که سرویسی به نام Google Sites را راه‌اندازی کرده است که با استفاده از آن می‌توان یک سایت رایگان ایجاد کرد. استفاده از این سایت کاملا رایگان است و به جز خرید دامنه برای آن، نیاز به هزینه دیگری نیست. با این حال سایتی که با گوگل ساخته می‌شود بسیار محدود است و کار زیادی با آن نمی‌توان انجام داد. در ادامه آموزش ساخت سایت در گوگل و محدودیت‌هایی که دارد را به شما گفته‌ایم. در نهایت نیز جایگزینی مناسب برای ساخت سایت را به شما معرفی کرده‌ایم. برای آشنایی بیشتر با این موارد، در ادامه مقاله همراه ما باشید.

نحوه ساخت سایت رایگان در گوگل

برای ساخت سایت در گوگل در ابتدا به یک اکانت گوگل نیاز دارید. به زبان ساده‌تر اکانت گوگل همان جی‌میلی است که از طریق این سایت می‌سازید و با استفاده از آن می‌توانید یک سایت رایگان در گوگل سایتس نیز ایجاد کنید. برای این کار تنها کافی است وارد آدرس site.google.com شوید و یک سایت رایگان در آن ایجاد کنید.

بعد از ساخت سایت می‌توانید صفحه اول آن را با توجه به امکاناتی که در اختیار شما قرار داده می‌شود، بسازید. در ادامه می‌توانید با استفاده از سرویس سایت ساز گوگل، صفحات مختلفی را برای سایت خود ایجاد کنید و یک سایت نسبتا کامل را با آن ایجاد کنید. البته همان‌طور که در مقدمه مقاله گفتیم، سایت‌های ساخته شده با گوگل محدودیت‌های خاصی دارند که کار با آن‌ها را برای شما سخت‌تر می‌کند. اگر این سوال برای شما پیش آمده که آیا این سایت به کار می‌آید یا خیر، در ادامه به شما توضیح داده‌ایم.

ساخت سایت در گوگل چه مزایا و معایبی دارد؟

چیزی که مشخص است این است که هدف گوگل از ارائه این سرویس این نبوده است که با استفاده از آن بتوانید یک سایت خیلی خوب و کامل ایجاد کنید. بلکه این سرویس را برای ساخت سایت‌های خیلی ساده و ارائه پروپوزال تهیه کرده است؛ بنابراین این سرویس برای راه اندازی کسب و کار و ایجاد یک سایت کامل اصلا مناسب نیست.

مزایای ساخت سایت با گوگل

در وهله اول باید بدانید ساخت سایت در گوگل کاملا رایگان است و هیچ هزینه‌ای برای شما به دنبال ندارد. از طرفی برای ساخت سایت با گوگل نیازی به هاست و دامنه نیز ندارید، البته اگر دامنه دلخواه خودتان را بخواهید، باید آن را خودتان خریداری کنید و سپس به سایت ساخته شده با گوگل متصل کنید. از طرفی هم کار کردن با این سرویس ساخت سایت گوگل بسیار ساده‌ و سریع است و نیاز به هیچ دانش فنی یا کدنویسی خاصی ندارید.

بدین ترتیب می‌توان گفت اگر یک سایت موقت و محدود می‌خواهید یا می‌خواهید فقط خودتان را در اینترنت معرفی کنید، می‌توانید سایت خود را با استفاده از گوگل ایجاد کنید.

معایب ساخت سایت با گوگل

تا اینجا فهمیدیم که ساختن یک سایت با گوگل، تنها برای سایت‌های خیلی محدود و موقت کاربرد دارد و به درد یک سایت کامل نمی‌خورد. اما اگر می‌خواهید بدانید چرا نباید سایت کسب و کار خود را با گوگل بسازیم، در این بخش ۷ دلیل محکم برای این مورد نوشته‌ایم. با خواندن این دلایل متوجه خواهید شد که سایت ساز گوگل برای شما خیلی کاربردی نخواهد بود.

۱- سایت کاملی نمی‌توان با استفاده از آن ساخت

اولین و محکم‌ترین دلیل برای درست نکردن سایت با گوگل، این است که با استفاده از آن نمی‌توانید یک سایت کامل ایجاد کنید. در واقع اگر می‌خواهید سایت فروشگاهی داشته باشید یا از تبلیغات در سایت درآمدزایی کنید، باید همین ابتدا به شما بگوییم که این کارها را با سایت ساز گوگل نمی‌توانید انجام دهید.

۲- محدودیت در فونت و پشتیبانی از زبان فارسی

زمانی که سایت خود را با گوگل ایجاد می‌کنید، می‌توانید از فونت‌های موجود در خود این سرویس در گوگل برای متن‌های سایت خود استفاده کنید. با این حال این سرویس فونت‌های محدودی دارد و فونت‌های آن نیز برای زبان فارسی خیلی مناسب نیستند. پس دست شما در انتخاب فونت و این بخش از ظاهر سایت بسته خواهد بود.

۳- محدودیت در طراحی صفحه

در مورد قبل گفتیم که دست شما در بخش انتخاب فونت در ظاهر سایت بسته خواهد بود، با این حال این مورد تنها بخشی نیست که دست شما را بسته می‌کند. اگر بخواهید تغییرات ظاهری در قالب سایت خود ایجاد کنید نیز المان‌ها و بخش‌های کمی برای طراحی صفحات سایت شما وجود دارد. به همین دلیل دستتان در طراحی ظاهر سایت نیز بسته است.

۴- محدودیت در طراحی دسته‌بندی‌های سایت

اگر سایت شما قرار است دسته‌بندی‌های مختلف داشته باشد، باید به شما بگوییم که در این مورد نیز محدود خواهید بود. در واقع در طراحی سایت با گوگل، امکان طراحی چند منو برای سایت شما وجود نخواهد داشت.

۵- محدودیت در ثبت نام کاربران

اکثر سایت‌هایی که در اینترنت وجود دارند و شما از آن‌ها استفاده می‌کنید، امکان ثبت نام در سایت را برای کاربران خود فعال کرده‌اند. با این حال اگر سایت خود را با گوگل بسازید از این امکان بهره‌مند نخواهید بود و امکان ثبت نام هیچ کاربر دیگری در سایت شما وجود نخواهد داشت.

۶- امکان آپلود فایل در آن وجود ندارد

اگر سایت خود را با گوگل ایجاد کرده باشید، می‌توانید تصاویر مختلفی را در آن قرار دهید، با این حال امکان آپلود فایل دیگری در آن وجود ندارد. افرادی که سایت دارند می‌دانند که در یک سایت خوب، فایل‌های زیادی در انواع مختلف در سایت آپلود می‌شوند و به تکمیل و رشد سایت کمک زیادی می‌کنند. با این حال امکان آپلود فایل‌هایی به غیر از فایل‌های تصویری وجود ندارد.

۷- امکان قرار دادن ویدیو و ساخت وبلاگ در آن وجود ندارد

فایل‌های ویدیویی نیز مانند سایر فایل‌ها، امکان آپلود شدن در سایت‌های ساخته شده با گوگل را ندارند. اگر هم بخواهید ویدیویی را در سایت خود قرار دهید، باید ابتدا آن را در یوتیوب آپلود کنید و از طریق یوتیوب در سایت خود آن را نمایش دهید. از طرفی امکان ساخت وبلاگ یا مجله نیز در سایت‌های ساخته شده وجود ندارد. شاید پیش خودتان فکر کنید که وجود وبلاگ یا مجله برای انتشار مقالات در یک سایت مورد مهمی نیست، اما باید بدانید خیلی از سایت‌ها با استفاده از همین بخش توانسته‌اند رشد کنند.

بهترین جایگزین برای گوگل

تا اینجای این مقاله فهمیدیم که ساخت سایت با گوگل، خیلی گزینه کاملی برای ساخت یک سایت خوب نیست. با این حال همچنان مزایایی مانند عدم نیاز به دانش فنی و مواردی مثل هاست و دامنه، بسیاری از افراد را به ساخت سایت در آن ترغیب می‌کند. اگر می‌خواهید یک سایت به سادگی سایت‌های گوگل ایجاد کنید و از طرفی سایت کاملی نیز داشته باشید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از سرویس‌های سایت ساز و فروشگاه ساز استفاده کنید.

این سرویس‌ها بستری ایده‌آل را برای ایجاد سایت توسط شما فراهم کرده‌اند که با استفاده از این بستر می‌توانید بدون نیاز به هیچ دانش فنی خاصی، یک سایت مناسب و کامل را برای خود ایجاد کنید. یکی از بهترین فروشگاه سازهایی که می‌توانید از آن برای ساخت سایت استفاده کنید، سرویس پرتال است. برای ساخت سایت با پرتال کافی است وارد سایت portal.ir شوید و ثبت نام کنید. بعد از این که ثبت نام شما تکمیل شد، یک سایت تستی هفت روزه رایگان برای شما ایجاد می‌شود که می‌توانید از آن استفاده کنید.

سایت ساز پرتال زیرساختی قدرتمند دارد و بهترین و کامل‌ترین امکانات را برای ایجاد یک سایت کاملا حرفه‌ای، در اختیار شما قرار می‌دهد. از طرفی برای ساخت سایت با این مجموعه نیز نیازی به تهیه هاست و دامنه ندارید و همه پیش‌نیازهای لازم برای یک سایت در اختیار شما قرار می‌گیرد. همچنین کار کردن با پرتال واقعا آسان است و کارشناسان پشتیبانی این مجموعه نیز به صورت شبانه روز و رایگان در کنار شما خواهند بود. پس به شما پیشنهاد می‌کنیم قبل از فکر به ایجاد سایت با گوگل، نیم نگاهی به این سرویس ساخت سایت نیز بیندازید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با ساخت سایت در گوگل آشنا کنیم. همان‌طور که در متن خواندیم، ساخت سایت با استفاده از گوگل رایگان است، اما به هیچ عنوان نمی‌توانید با استفاده از آن یک سایت خوب را ایجاد کنید. از طرفی یکی از بهترین جایگزین‌ها برای گوگل را به شما معرفی کردیم که با استفاده از آن می‌توانید به ساده‌ترین شکل ممکن یک سایت تمام و کمال را برای خود ایجاد کنید. امیدواریم که از خواندن این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا