عمومی

معرفی فضای ابری ابر آروان

ذخیره‌سازی ابری (Cloud-Storage)، یک روش نوین ذخیره‌سازی اطلاعات است که نسبت به روش‌های سنتی، مزایای بسیاری دارد. در این روش، داده‌ها به‌شکل «خطی» و نه «سلسله‌مراتبی» ذخیره می‌شوند. دسترسی سریع‌تر و امنیت بیش‌تر، از مزایای این روش هستند. اگر می‌خواهید حجم بالایی از اطلاعات را به روشی سریع، امن و ارزان ذخیره‌سازی کنید، فضای ذخیره‌سازی ابری ابر آروان، بهترین انتخاب برای شماست. در ادامه همراه ما باشید تا شیوه‌ی عملکرد و مزایای محصول فضای ابری آروان را بررسی کنیم.

کاربردهای فضای ابری

ابتدا باید کاربرد کلی فضای ابری را بدانیم. یک فضای ابری، برای ذخیره‌سازی داده‌های بسیار بزرگ (Big Data) به‌کار می‌رود. وب‌سایت‌هایی که نیاز به تهیه پشتیبان از داده‌های خود و کاربران‌شان دارند، می‌توانند از فضای ابری استفاده کنند. درواقع، ضرورت استفاده از این روش، آن‌جایی پیش می‌آید که ذخیره‌سازی اطلاعات روی سخت‌افزارهای هر وب‌سایت یا شرکت، به‌تنهایی ناممکن و یا بسیار پرهزینه باشد.

علاوه‌بر مشکل فضای لازم برای ذخیره‌سازی، مدیریت داده‌های بزرگ که مرتب به‌روز می‌شوند نیز با روش‌های ذخیره‌سازی سنتی، دشوار و بسیار زمان‌بر خواهد بود. با استفاده از فضای ابری، شرکت‌ها دیگر نیازی به تهیه‌ی سخت‌افزارهای ذخیره‌ی اطلاعات و نگهداری و مدیریت آن‌ها نخواهند داشت.

شیوه‌ی عملکرد فضای ذخیره‌سازی ابری

C:UserswindowsDesktop2.jpg

هم‌اکنون، ۳ شیوه‌ی اصلی برای ذخیره‌سازی ابری داده‌ها وجود دارد که در ادامه آن‌ها را شرح می‌دهیم:

ذخیره‌سازی بلوکی یا Block Storage

در این روش که به آن، ذخیره‌سازی «بسته‌ای» هم می‌گویند، داده‌های بزرگ به بسته‌ها یا بلاک‌های کوچک‌تر تقسیم می‌شوند. هریک از این بلاک‌ها نام جداگانه‌ای به‌خود می‌گیرد و سپس در یک درایو مجازی ذخیره می‌شود. سرعت بالای ذخیره‌سازی اطلاعات، مزیت اصلی این روش است.

ذخیره‌سازی فایل یا File Storage

این همان روشی است که در هارد کامپیوتر خود با آن آشنا هستیم. در این روش، اطلاعات در سلسله‌ای از فایل‌ها و فولدرها قرار می‌گیرد و مرتب‌سازی داده‌ها با تعیین شاخه‌ها و زیرشاخه‌ها انجام می‌شود. مزیت اصلی این روش، کاربری ساده‌تر آن است.

ذخیره‌سازی شی یا Object Storage

در روش ذخیره‌سازی شی، داده‌ها در قالب اشیا ذخیره می‌شوند. این روش، پیچیده‌تر اما کارآمدتر از دیگر روش‌هاست و توصیه می‌شود از شرکتی خریداری کنید که فضای ابری رایگان و آزمایشی آن را در اختیار شما قرار دهد.

روش ذخیره‌سازی شی، برای مرتب‌سازی داده‌ها از ۳ مولفه‌ی زیر استفاده می‌کند:

  1. داده‌ها
  2. متادیتا
  3. شناسه‌ی شی

روش ذخیره‌سازی شی -بیش از روش‌های دیگر- امکان ذخیره‌سازی داده‌های بسیار بزرگ و مدیریت آن‌ها را فراهم می‌کند. این روش -به‌خصوص- برای شرکت‌هایی که نیاز به استفاده از میلیون‌ها فایل در اپلیکیشن تحت وب خود دارند، مناسب است؛ برای دسترسی به اطلاعات‌تان کافی است که شناسه‌ی آبجکت (شی) را به سیستم ذخیره‌سازی بدهید.

شیوه‌ی عملکرد فضای ابری ابر آروان

C:UserswindowsDesktop3.jpg

مهم‌ترین بخشی که در معرفی فضای ابری ابر آروان باید به آن بپردازیم، شیوه‌ی عملکرد آن است. از میان ۳ شیوه‌ی معرفی‌شده، ابر آروان از بهترین و کارآمدترین آن‌ها برای ذخیره‌سازی داده‌های بزرگ، یعنی آبجکت استوریج استفاده می‌کند. API ابر آروان، تمامی دیتاها را در ۳ نسخه ذخیره می‌کند تا در هنگام بروز مشکل برای هر یک از نسخه‌ها، بازیابی اطلاعات بسیار آسان شود.

پروتکل‌های فضای ابری ابر آروان

مهم‌ترین و آسان‌ترین روش برای استفاده از فضای ابری، استفاده از API است که ابر آروان نیز از آن بهره می‌برد. اما بسیار مهم است که بتوانید از تمامی SDKها و ابزارهایی که برای اتصال به فضای ابری وجود دارند، استفاده کنید؛ ابر آروان با استفاده از پروتکل S3، این امکان را فراهم آورده است.

پروتکل دیگری که ابر آروان برای ارسال سریع‌تر اطلاعات در فضای ابری خود از آن بهره می‌برد، پروتکل UDP است. این پروتکل برای ارسال اطلاعات «حساس به زمان»، مانند پخش زنده و استریم ویدیو به‌کار می‌رود. با استفاده از UDP، زمان و سرعت ارسال اطلاعات -به‌ترتیب رسیدن آن‌ها- برتری و تقدم پیدا می‌کند.

مزایای فضای ابری ابر آروان

C:UserswindowsDesktop4.jpeg

در این‌جا، به مهم‌ترین مزایای فضای ذخیره‌سازی ابری ابر آروان اشاره می‌کنیم:

نسخه‌ی رایگان

همان‌طور که قبلن اشاره کردیم، باید از شرکتی خدمات فضای ابری بگیرید که امکان استفاده‌ی آزمایشی را فراهم می‌آورد. ابر آروان با بسته‌های رایگان و متنوع خود، این خدمات را برای شما فراهم کرده‌است.

قیمت مناسب

قیمت فضای ابری ابر آروان، از دیگر شرکت‌ها ارزان‌تر است. همین موضوع، باعث شده که بسیاری از سازمان‌ها برای ذخیره‌سازی بک‌آپ‌های بسیار بزرگ از نرم‌افزارهایشان از آن استفاده کنند.

امنیت بالا

فضای ابری ابر آروان، امنیت بسیار بالایی دارد؛ زیرا این شرکت، داده‌های شما را در مناطق جداگانه ذخیره می‌کند. این سازوکار، علاوه‌بر امنیت، به دسترس‌پذیری داده‌ها از مکان‌های مختلف و نیز افزایش سرعت بارگذاری محتوا بسیار کمک می‌کند.

رابط کاربری آسان

استفاده از فضای ابری ابر آروان از طریق پنل کاربری آن، بسیار ساده است و کاربر، به‌هیچ‌وجه درگیر مسایل تکنیکی نخواهد شد. همچنین، راهنماهایی در وب‌سایت ابر آروان برای استفاده از API این شرکت و SDKهای مختلف، قرار داده شده‌است.

فیچرهای مختلف

مهم‌ترین فیچرهای فضای ابری ابر آروان، دیسک‌های پرسرعت SSD، یکپارچه‌سازی DNS ابری با CDN ابر آروان و امکان استفاده از دیتاسنتر ایرانی هستند. از فیچرهای آینده ابر آروان نیز می‌توان به پشتیبان‌گیری، رمزنگاری، مانیتورینگ و Redundancy‌ اشاره کرد.

سخن آخر

در این مقاله به معرفی فضای ابری ابر آروان که یکی از اصلی‌ترین شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی این خدمات در کشور است پرداختیم. این شرکت، از مدل ذخیره‌سازی شی استفاده می‌کند که بهترین و کارآمدترین روش برای ذخیره و مدیریت داده‌های بسیار بزرگ است. ابر آروان، ضمن فراهم آوردن فضای نامحدود ذخیره‌سازی؛ نسخه‌ی رایگان، قیمت مناسب، امنیت بالا و فیچرهای متنوع را به کاربران ارایه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا