عمومی

نکات خرید دراور

نکات خرید دراور

دراور‌ها از جمله نظم‌دهنده‌هایی هستند که به صورت مجموعه‌ای از کشو‌های افقی، روی هم سوار شده‌اند‌. از این نوع نظم‌دهنده برای نگهداری و به نوعی نظم دادن به انواع وسایل شخصی، ابزار‌ها، لباس و… در تمام قسمت خانه به خصوص اتاق خواب استفاده می‌شود. دراور‌ها در رنگ، طرح، ابعاد و جنس‌های مختلفی تولید و عرضه می‌شوند که با آگاهی از نکات خرید دراور می‌توانید بهترین نوع آن را تهیه و استفاده نمایید.

کدام نکات را باید در خرید دراور مد نظر داشت؟

از جمله مواردی که باید در خرید دراور به آن‌ها توجه ویژه کنید، شامل موارد زیر است:

اندازه دراور

یکی از نکات خرید دراور، توجه به اندازه و به نوعی ابعاد آن است. دراور‌ها در ابعاد متفاوت و با تعداد مشخصی از کشو وجود دارند. با توجه به نیاز خود می‌توانید، دراور با اندازه و تعداد کشو مشخص را خرید نمایید. بهتر است، فضای اتاق خواب و محلی که می‌خواهید از دراور استفاده کنید را نیز در نظر داشته باشید، دراور‌هایی با تعداد کشو بالا که در عین حال باریک و بلند هستند، بهترین گزینه برای محیط‌هایی با فضای کم هستند چراکه فضای افقی کمتری را اشغال می‌کنند. عمق کشو‌های دراور‌ها نیز از جمله موارد قابل توجه هستند که باید طوری باشند که نیاز شما را برآورده کنند.

وزن دراور

وزن دراور نیز از دیگر نکات خرید دراور است که باید به ان توجه ویژه کرد. وزن سبک یک فاکتور مهم در جا‌به‌جایی راحت دراور خواهد بود. اما به یاد داشته باشید، همیشه سبک بودن دراور مبنی بر باکیفیت بودن آن نیست. یک دراور باکیفیت باید وزن متعادلی داشته باشد یعنی نه خیلی سبک و نه خیلی سنگین باشد. سبک بودن بیش از حد دراور باعث می‌شود با باز و بسته شدن کشو‌ها، دیگر لوازمی که اغلب به عنوان وسیله دکوری روی آن قرار می‌گیرند، به راحتی سقوط کنند.

رنگ و سبک دراور

انواع رنگ و سبک برای دراور‌ها وجود دارد که توجه به طرح و رنگ آن‌ها به عنوان یکی از نکات خرید دراور در نظر گرفته می‌شود. به یاد داشته باشید، نزدیک بودن رنگ و سبک دراور با سرویس اتاق خواب شما می‌تواند به هماهنگی طراحی دکوراسیون اتاق خوابتان کمک کند. در صورت پیدا نکردن دراور با سبک و رنگ نزدیک به سرویس خوابتان، می‌توانید دراور با سبک‌های ساده و مینیمال را مد نظر بگیرد. اگر می‌خواهید دراور‌تان را به عنوان نقطه کانونی و طرح شاخص در اتاق خواب خود در نظر داشته باشید، می‌توانید از دراور با طرح و سبک متفاوت با سرویس خواب، استفاده کنید.

جنس دراور

دراور‌ها در انواع جنس چون چوب طبیعی، ام دی اف و حتی فلزی ساخته و عرضه می‌شوند. طبیعتا دراور‌های ساخته شده از چوبی طبیعی، زیبایی، دوام و صد البته قیمت بالاتری دارند. همچنین اگر می‌خواهید یک دراور با دوام بسیار بالا و قیمت نسبتا مناسب خریداری کنید، دراور‌های فلزی نیز گزینه مناسب خواهند بود. دقت کنید، دراور‌های فلزی برای محیط‌های اداری و غیر مسکونی ایده‌آل تر به نظر می‌رسند. دراور‌های ام‌دی اف روکش دار که نمای چوبی دارند نیز به می‌توانند به عنوان داورهایی با زیبایی بالا و قیمت مناسب، انتخاب خوبی باشند. به طور کلی، جنس دراور با در نظر گیری نکاتی چون میزان بودجه شما، انتظاراتی که از دوام و طول عمر دراور خواهید داشت، محیطی که از آن استفاده خواهید کرد، می‌توانند متغیر باشد.

قیمت دراور

هر چقدر که رنگ، سبک، جنس، ابعاد و اندازه دراور به عنوان با اهمیت‌ترین نکات خرید دراور در نظر گرفته شوند، یک نکته دیگر از همه آن‌ها مهم‌تر خواهد بود و آن هم قیمت دراور است. درواقع قبل از خرید هر نوع کالا و اقلامی در ابتدا باید بودجه خود را در نظر بگیرد و سپس دیگر نکات خرید از آن وسیله را مورد بررسی قرار دهید‌. به طور کلی، قیمت دراور‌ها با در نظر گیری برخی از فاکتور‌ها می‌تواند متفاوت باشند. در مجموع، ابعاد، جنس، برند، نوع طرح و سبک همگی بر میزان قیمت دراور اثر گذار خواهند بود.

جمع‌بندی

با در نظر گیری برخی از پارامتر‌ها از نکات خرید دراور، می‌توانید بهترین نوع دراور بر حسب نیاز خود انتخاب کرده و خرید نماید. در نظر بگیرد، فاکتور‌هایی چون وزن، ابعاد، جنس، قیمت، رنگ و سبک دراور از جمله نکاتی مهمی است که باید قبل از خرید دراور به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید. در مجموع، یک دراور با جنس مقاوم، زیبایی بالا، قیمت مناسب، ابعاد و اندازه استاندارد که کمترین فضا را اشغال کند و در عین حال جادار باشد و هماهنگی لازم با دکوراسیون اتاق خواب شما داشته باشید به عنوان بهترین دراور برای خرید خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا