عمومی

راحتی و آسایش را با خرید بالابر پله برای سالمندان فراهم کنید

راحتی و آسایش را با خرید بالابر پله برای سالمندان فراهم کنید

دستگاه کاربردی بالابر پله برای سالمندان و معلولین

دستگاه‌های بالابر پله در انواع مختلف برای کمک به افراد مسن و دارای ضعف جسمانی ساخته می‌شوند. این دستگاه‌ها نوعی آسانسور به‌شمار می‌آیند که در راستای پله‌ها نصب شده و به این افراد کمک می‌کنند تا راحت‌تر از پله‌ها تردد کنند. در این مطلب به مزایا و اهمیت این دستگاه‌های ارزشمند می‌پردازیم.

دستگاه بالابر پله چیست؟

به صندلی بالابر برقی که برای افراد بیمار و مسن نصب می‌شود دستگاه بالابر پله می‌گویند. این دستگاه با نام‌های آسانبر پله بیمار، آسانسور پله‌پیما و یا آسانسور پله‌رو نیز شناخته می‌شود. دستگاه‌های بالابر پله به افرادی که مشکلات جسمانی دارند و قادر به راه رفتن یا تردد از پله نیستند کمک می‌کند از پله‌ها بالا بروند.

این بالابرهای پله‌رو برای خانه‌های شخصی، مراکز درمانی، هتل‌ها، مراکز خرید، بهزیستی، خانه‌های سالمندان و مراکز دیگر نصب می‌شوند تا افرادی که به آن‌ها نیاز دارند به‌راحتی استفاده کنند.

برخی دیگر از ویژگی‌های آسانبرهای پله‌رو شامل موارد زیر می‌شود:

  • عملکرد این دستگاه‌های به‌صورت الکتریکی و هوشمند است
  • نصب این آسانبرها نیاز به مجوز شهرداری و تخریب ندارد
  • در ایران به‌صورت داخلی با بالاترین کیفیت تولید می‌شود

دستگاه بالابر پله چه انواعی دارد؟

آسانبرهای پله‌رو یا بالابرهای پله دستگاه‌های بسیار کاربردی برای افرادی هستند که از ضعف و ناتوانی جسمانی برخوردار هستند و برای بالا رفتن از پله نیاز به کمک دارند. درصورتی‌که قصد خرید بالابر پله را دارید باید با انواع آن آشنا باشید تا بهترین خرید را داشته باشید.

به‌طور کل دستگاه‌های بالابر در دونوع تولید می‌شوند:

  • دستگاه بالابر پله نفربر
  • دستگاه بالابر پله ویلچربر

این دستگاه‌ها در دو نوع چرخشی و مستقیم تولید می‌شوند. دستگاه‌های بالابر پله چرخشی برای راه‌پله‌هایی تولید می‌شوند که کاملا مستقیم هستند و پاگردی نیز ندارند که ردیف دیگری از پلکان بعد از آن ادامه پیدا کند. اما نوع دیگر بالابرها، بالابرهای چرخشی هستند که می‌توانند روی پلکان‌های مارپیچ یا پلکان‌هایی که یک یا چند پاگرد دارند نصب شوند. قیمت پله پیما این نوع از بالابرها به‌نسبت بالابرهای مستقیم‌بر هزینه بالاتری دارند.

صندلی بالابر پله نفربر

اینگونه بالابرها به گونه‌ای طراحی می‌شوند که در تمام راه‌پله‌ها بدون تخریب پله‌ها قابل نصب باشند. در این بالابرها انتقال فرد از طریق یک هدایت کننده خطی و یک کابل انجام می‌شود. معمولا روی این بالابرها محلی برای ایستادن هست که می‌توانید به‌صورت ایستاده بالا بروید یا روی صندلی بنشینید. کمربندهایی بر روی این دستگاه‌ها تعبیه شده که بهتر است برای ایمنی خودتان از آن‌ها استفاده کنید.

این بالابرها برای پلکان‌های مستقیم و چرخشی تعبیه می‌شوند. بالابرهای نوع چرخشی یا گردشی در شرایطی کاربرد دارند که پله‌ها منحنی باشند و یا پاگردی داشته باشد که پس‌از آن ردیف دیگری از پله‌ها وجود داشته باشند. درصورتی‌که بخواهید روی پلکان‌های مستقیم که چند پاگرد دارند بالابر مستقیم بگذارید باید از چند دستگاه استفاده کنید که این کار مقرون به‌صرفه نیست.

تفاوت بالابرهای مستقیم و چرخشی

مهم‌ترین تفاوت این دو نوع از بالابر در هزینه آن‌ها است. هزینه خرید و نصب بالابرهای چرخشی معمولا حدود دوبرابر بالابر مستقیم‌بر تخمین زده می‌شود. قیمت‌گذاری پله‌روهای مستقیم براساس طول مسیر راه‌پله است. البته این قیمت معمولا تا چندمتر اول ثابت است و بعداز آن تنها هزینه متراژی ریل اضافه به آن افزوده می‌شود. در ساخت این محصولات از آلیاژهای آلومینیوم بسیار محکم استفاده می‌شود تا بالابر پله‌پیما بتواند تا ۱۲۰ کیلوگرم وزن را حمل کند. البته می‌توان مدل سفارشی را تهیه کرد تا تحمل وزن آن بالا برود.

برخی از قابلیت‌ها و مشخصات بالابر پله‌رو نفربر عبارتند از:

  • فضای نصب بسیار کم و تاشو
  • قابلیت جابجایی آسان درصورت اسباب‌کشی
  • موتور قدرتمند، اما در عین حال کم‌صدا
  • سیستم هوشمند کنترل سرعت و توقف اضطراری
  • بدون نیاز به تخریب پله‌ها و نصب پیچ‌ومهره‌ای
  • استفاده از برق دی‌سی ۲۴ ولت (بی‌خطر و کم‌مصرف)
  • باتری پشتیبان درصورت قطعی برق
  • کمربند و چراغ هشدار ایمنی
  • امکان استفاده به‌صورت نشسته و ایستاده
  • کنترل از راه دور با استفاده از ریموت
  • سیستم توقف اتوماتیک
  • تنوع رنگ

بالابر پله چرخشی

درصورتی‌که درمنزل بیش‌از یک ردیف پله به‌صورت متوالی و یا پلکان چرخشی دارید بهترین گزینه برای شما استفاده از بالابر پله چرخشی است. اگر بخواهید چند دستگاه بالابر مستقیم‌بر تهیه کنید و بر هر ردیف نصب کنید با دو مشکل عمده مواجه می‌شوید:

  1. هزینه آن بالاتر از نصب بالابر چرخشی می‌شود و مقرون به‌صرفه نیست
  2. درهر ایستگاه باید از دستگاه پیاده شده و مجدد سواردستگاه بعدی شوید

استفاده از بالابر پله چرخشی هم دروقت و هم در هزینه شما صرفه‌جویی می‌کند. خصوصا زمانی‌که تعداد راه‌پله‌ها بیشتر از دو ردیف باشد با مقایسه هزینه‌ها متوجه می‌شوید که نصب بالابر پله چرخشی انتخاب بهتری است.

خانه‌های ویلایی و دوبلکس نیز برخی مواقع به‌دلیل جذابیت بصری و یا کمبود فضا از پلکان‌های مارپیچ یا منحنی استفاده می‌کنند. دراین حالت دیگر نصب و اجرای بالابر پله‌رو مستقیم ممکن نیست و باید حتما از بالابر پله چرخشی استفاده کنید.

بسیاری از ساختمان‌های قدیمی چندطبقه که در‌ آن‌ها نیاز به یک آسانسور است فضا و امکان احداث چاه آسانسور را ندارند. این ساختمان‌ها می‌توانند برای راه‌پله خود یک بالابر چرخشی تعبیه کنند که تمام مسیر پله‌ها را طی کند.

برخی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های عمده بالابرهای پله چرخشی عبارتند از:

  • امکان تعبیه چندین ریموت درصورت استفاده مشترک همسایگان
  • موتور کم‌مصرف اما قدرتمند دارای سیستم خود ایمنی و قفل شدن و همینطور ضدسقوط و بی‌صدا
  • قابلیت چرخش صندلی برای پیاده شدن
  • باتری پشتیبان با کارکرد تا ۲۴ ساعت بعد از قطعی برق
  • تاشو و عدم مزاحمت برای تردد پیاده از پلکان

آسانبر پله‌رو مدل ویلچربر

یکی دیگر از مدل‌های کاربردی بالابر پله مدل‌های ویلچربر هستند که برای افراد ویلچردار طراحی شده‌اند. این دستگاه‌ها به‌جای صندلی سطحی برای پارک کردن ویلچر دارند که با استفاده از یک جک می‌توانید محل ورود ویلچر به سطح را ببندید تا هنگام بالا رفتن ویلچر سر نخورد. این مدل از ویلچر‌ها معمولا دارای میله‌های محافظ هستند که ایمنی بیشتری برای کاربر فراهم می‌کنند.

خرید انواع دستگاه‌های بالابر پله از همیار مکانیک کوشا

دستگاه‌های بالابر می‌توانند کمک حال سالمندان، معلولین و افراد با ناتوانی‌های جسمانی باشند. تهیه این دستگاه‌ها برای بسیاری از منازل و نیز مراکز چند طبقه مانند بهزیستی‌ها، خانه‌های سالمندان و بیمارستان‌ها ضروری است. درصورتی‌که قصد خرید بالابر پله را دارید می‌توانید مدل‌های بالابر پله مدرن و به‌روز همیار مکانیک کوشا را تهیه کنید.

این دستگاه‌ها از تکنولوژی روز پیروی می‌کنند و از استانداردهای بین‌المللی برخوردار هستند. همچنین خرید آن‌ها شامل یک سال بیمه رایگان، نصب و ارسال رایگان و خدمات پشتیبانی ۲۴ ساعته در سراسر ایران است. برای خرید بالابر پله از این مجموعه به وبسایت همیار مکانیک کوشا مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا