عمومی

چند سناریو از قطع درختان بوستان های تهران

🔴 چند سناریو از قطع درختان بوستان های تهران

🔹بوستان جوانمردان زمانی قرار بود باغ گل شود، اما درست همان بخشی که می‌خواستند زمین گل‌اش کنند، حالا بیابانی بی‌آب و علف است. بسیاری از درختان را از ریشه بیرون کشیده‌اند تا مدرکی برای زیست و نابودی‌شان وجود نداشته باشد و بسیاری دیگر نیز هنوز قسمتی از ریشه‌شان باقی مانده است.

🔹شرایط پارک جنگلی چیتگر اما وخیم‌تر است؛ تعداد درختان قطع‌شده بیشتر است. همان‌جا اعلامیه‌ای هم دیده می‌شود که بر قطع درختان به‌دلیل وجود آفت سوسک پوست‌خوار تاکید کرده است. اما آنها که هر روز صبح برای ورزش به این پارک می‌آیند، از این وضعیت گلایه دارند. آنها هرروز شاهد بریده‌شدن سر یکی از درختان این پارک‌ هستند.

🔹بسیاری معتقدند، مافیای چوبکاری در این کار نقش دارند. کارشناسان بر رسیدگی نکردن به درختان و آبیاری نکردن آنها تاکید دارند. عده‌ای می‌گویند، این اقدام از قصد و برای خشکاندن درختان کاج است. برخی دیگر بر این باورند که قرار است باشگاه سوارکاری پارک چیتگر توسعه داده شود. حتی اخباری درباره احداث تله‌کابین چیتگر نیز مطرح می‌شود. خبرها مبنی بر این است که با سرمایه‌گذاری کشور عمان قرار است تله‌کابین 10.3کیلومتری در چیتگر ساخته شود و قطع درختان به‌همین‌دلیل است. /هم میهن

salamatnews.com/news/365678
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا