عمومی

مردم چه تعداد خودرو در خانه‌ها انبار کرده‌اند؟

🔴 مردم چه تعداد خودرو در خانه‌ها انبار کرده‌اند؟

تیموری، مدیرعامل سایپا اخیرا گفته است که با آزاد شدن قیمت، حدود 300 هزار خودرو از انبارها خارج و وارد بازار می‌شود، اما به گفته یک کارشناس صنعت خودرو (امیرحسن کاکایی):
▪️برآورد ما این است که بالای 500 هزار دستگاه در خانه‌ها انبار شده است. به این کار نمی‌توان احتکار گفت، چون تورم داریم مردم مجبورند پول نقد خود را در خودرو سرمایه‌گذاری کنند تا ارزش پولشان حفظ شود.

▪️اگر قیمت‌ها آزاد شود، حالت سرمایه‌ای که خودرو پیدا کرده و ارزش دلالی از بین می‌رود و قیمت‌ها در بازار به گونه‌ای می‌شود که تفاوت قیمت بین خودروی کارخانه‌ای و بازار آزاد از بین می‌رود و مردم به دلیل این که خودروی کارخانه‌ای گارانتی دارد از کارخانه خودرو می‌خرند و دیگر هم خبری از رانت و سود چند میلیونی نیست.

▪️وقتی قیمت‌ها یکسان شود و مردم از خودروساز خودرو بخرند، اشخاصی که خودرو بدون استفاده دارند شروع به فروش کرده و خودروها را به بازار عرضه می‌کنند تا پولشان را نقد کنند. در چنین شرایطی تقاضا برای خودوساز هم پایین می‌آید.

▪️«با آزاد شدن قیمت، حدود 500 هزار خودرو از پارکینگ‌ها خارج و وارد بازار می‌شود؛ بنابراین قطع به یقین قیمت‌ در بازار به شدت پایین خواهد آمد.»
@Khodro_akhbar
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا