عمومی

علت شیوع گرانی در بازار خودروی چند وقت اخیر چیست؟

🔴 علت شیوع گرانی در بازار خودروی چند وقت اخیر چیست؟

▪️در مورد بازار چند هفته اخیر خودرو باید گفت که عدم عرضه به موقع برخی محصولات تولید داخل و همچنین افزایش قیمت های کارخانه در نظر گرفته شده توسط شورای رقابت دو عاملی بودند که بالاخره تاثیر خود را گذاشتند و قیمت اعلامی خودروهای موجود در بازار را افزایش دادند.

▪️در پاسخ به این سوال باید گفت که در ماه های اخیر، بازار خودرو به حدی راکد بود که صاحبان خودروهای صفر قادر نبودند افزایش قیمت کارخانه ای سنگین به وجود آمده را در قیمت بازار آن ها لحاظ کنند و به همین دلیل نسخه های جدید برخی خودروها مانند 207، تارا، کوییک و… با اختلاف بسیار ناچیزی، بالاتر از نسخه های قدیمی قرار گرفتند و در بازار معامله شدند.

▪️حال اما عده ای که منتظر عملی شدن وعده های واردات خودروهای صفر، واردات خودروهای کارکرده و ثبت نام سری سوم سامانه یکپارچه بودند متوجه شدند که همه قول های مسئولین، دوز و کلک بود و آن ها هدفی جز کنترل موقف بازار نداشتند. به این ترتیب پس از رو شدن حقه ها، بسیاری از افرادی که نیاز به خرید خودرو داشنتد مجدداً چاره ای جز مراجعه به بازار آزاد پیدا نکردند و به همین دلیل تصمیم گرفتند تا خودروی مورد نظر خود را سریعاً تهیه کنند.
@Khodro_akhbar
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا