عمومی

گوش شنوایی برای هشدارها درباره خودکشی نیست


🔴 گوش شنوایی برای هشدارها درباره خودکشی نیست

🔹رییس انجمن مددکاران اجتماعی ایران با اشاره به خودکشی دسته جمعی دانش آموزان یک مدرسه، تاکید کرد:« دو دهه است فریاد می زنیم که مدارس نیاز به مددکار اجتماعی دارند اما گوش شنوایی نیست که نیست. از طرف دیگر فشار و مشکلات اقتصادی و روانی در بین مردم در حال افزایش است در چنین شرایطی ظهور و بروز خودکشی های دسته جمعی دور از انتظار نیست. ما بارها هشدارهای لازم را داده ایم ولی گوش شنوایی وجود ندارد.»

🔹دکتر سید حسن موسوی چلک در گفت و گو با خبرنگار سلامت نیوز گفت:
وی افزود:« وقتی یک مورد خودکشی در مدرسه ای در ایلام اتفاق افتاد باید سازمان های مسوول و مرتبط باید به روش مددکاری جامعه ای ورود می کردند و برای بقیه افراد حاضر در آن محیط برنامه هایی اجرا کنند که مانع از گرایش آنها به سمت خودکشی شود اما متاسفانه چنین اتفاقی نیفتاده است.»

🔹وی گفت:«از گذشته در کشور شاهد این بودیم که در محیط کار فشارها بر روی کارگران بسیار زیاد است طبیعتا در چنین شرایطی مسوولین اوضاع کارگری و صنایع بزرگ از جمله مجموعه نفت باید روی این بخش متمرکز می شدند و بر روی ارتقای سلامت روانی- اجتماعی جامعه کار و تولید سرمایه گذاری می کردند که این اتفاق نیفتاده است. می بینیم که در دو محیط در ایلام یکی در مدرسه به عنوان محیطی که باید نشاط و شادابی در آن وجود داشته باشد و دیگری در محیط کار یکدفعه شاهد خودکشی دسته جمعی هستیم.

🔹وی خاطرنشان کرد:« توجه جدی تاثیر گذار نسبت به خودکشی های اخیر در ایلام صورت نگرفته است و به همین دلیل باید منتظر خودکشی های دسته جمعی دیگری در جامعه باشیم و رسیدگی به مسئله خودکشی در استانی مثل ایلام جزو اولویت های مسوولین نیست اگر بود نباید شاهد چنین وضعیتی باشیم.»

🔹وی در ادامه گفت:«سالیان سال است آمار خودکشی در ایلام بالا است چون کسی از مسوولین استان یا سازمان های مرتبط را بابت خودکشی زیر سوال نمی برند و طبیعی است که اتفاق خاصی در این حوزه صورت نمی گیرد این خودکشی های دسته جمعی نه اولین و نه اخرین خودکشی هستند و باز هم تکرار خواهند شد. واقعیت این است پیشگیری از خودکشی دغدغه جدی مسوولان نیست.

salamatnews.com/news/365397
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا