عمومی

اصول ابتدایی جراحی، در سزارین ایران رعایت نشد


🔻اصول ابتدایی جراحی، در سزارین ایران رعایت نشد

🔸در چند روز گذشته انتشار فیلم سزارین ایران، واکنش تعدادی از کاربران ایرانی را در فضای مجازی به دنبال داشت. عده‎‌ای تماشای این فیلم را دردناک و ناراحت‎‌کننده می‌‎دانند. تعدادی هم به رعایت‌نشدن بهداشت در حین جراحی معترض‌اند و عده دیگر مسئولان و مدیران سازمان محیط زیست را مقصر دانسته و سرزنش می‎‌کنند. دراین‌میان اظهارنظرهای تخصصی اهمیت بسیاری دارد.

🔸این دامپزشک جراح، ویدئوی منتشرشده از سزارین ایران را منزجرکننده خوانده و می‎‌گوید: «فیلم به‌وضوح نشان می‌‎دهد به اصول جراحی که مهم‌ترین آن رعایت دقیق تکنیک‌های آسپسی موضع جراحی یعنی آماده‌‎سازی موضع جراحی برای یک عمل بدون عفونت و همچنین استریلیزاسیون ابزار است، اصلا اعتنایی نشده است.

🔸تصاویر منتشرشده از جراحی ایران نشان می‌دهد که حیوان، لوله‌گذاری نشده و ساده‌ترین مونیتورینگ بیهوشی هم وجود ندارد. در نتیجه سؤال مهم این است که از کجا متوجه می‌شدید که تنفس حیوان کافی است؟ یا از کجا متوجه میزان ضربان قلب و میزان اکسیژن خون ایران می‌شدید؟. اگر مشکلی در هنگام بیهوشی پیش می‌آمد چه کسی می‌خواست آن را مدیریت کند؟ خود جراح یا محیط‌بانان؟».

🔸سؤال مهم آن است که آیا سازمان محیط زیست با وجود شعارهایش در جلب مشارکت متخصصان همواره سعی دارد تصمیماتش را پشت درهای بسته بگیرد و با غلط‌ترین روش‌ها اجرا کند یا از تجربه تلخ گذشته درس می‌گیرد؟

https://www.salamatnews.com/news/365383
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا