عمومی

تاثیر مهاجرت پزشکان بر میزان مرگ و میر در کشورهای با درآمد کم و متوسط:

تاثیر مهاجرت پزشکان بر میزان مرگ و میر در کشورهای با درآمد کم و متوسط:
(یک مطالعه مدل‌سازی اقتصادی
)

Saluja S, Rudolfson N, Massenburg BB, Meara JG, Shrime MG. The impact of physician migration on mortality in low and middle-income countries: an economic modelling study. BMJ global health. 2020;5(1).

🔅 مهاجرت پزشکان از کشورهای با درآمد کم و متوسط (LMIC) به کشورهای با درآمد بالا، تحت تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که شامل شرایط کاری نامناسب و فرسودگی شغلی در کشور مبدا و فرصت‌های بهتر در کشورهای مقصد است. در حال حاضر 3.9 درصد از پزشکان جهان در کشورهای با درآمد کم و متوسط آموزش دیده و در کشورهای با درآمد بالا فعالیت می‌کنند.
مهاجرت گسترده پزشکان عواقب اقتصادی بسیاری دارد که فقط شامل هزینه تربیت و آموزش پزشکان نمیشود بلکه شامل افزایش مرگ مرتبط با کمبود پزشک نیز می‌شود.

🔅 این مطالعه هزینه اقتصادی مرگ اضافی مرتبط با مهاجرت پزشکها از کشورهای LMIC تخمین زده است. برای این کار، اطلاعات 125 کشور LMIC را بررسی و از مفهوم ارزش زندگی آماری و مزیت حاصل از ابقای پزشکان استفاده کرده است. 

🔅 نتایج این بررسی نشان می‌دهد که مهاجرت پزشکان از کشورهای فقیر به کشورهای ثروتمند منجر به یک هزینه سالانه 16 میلیارد دلاری  (95% CI 3.4 – 38) مرتبط با مرگ اضافی در کشورهای با درآمد کم و متوسط می‌شود و زمانی که این هزینه‌ها به عنوان درصدی از تولید ناخالص ملی در نظر گرفته شوند، بیشترین هزینه مربوط به منطقه آفریقایی سازمان جهانی بهداشت و در کشورهای با درآمد کم است.

🔅 نتایج این مطالعه میتواند در اصلاح سیاست‌های کشورهای با درآمد کم و متوسط برای حفظ پزشکان، اتخاذ سیاست‌های دریافت کمک‌های خارجی، و مذاکرات تجاری بین‌المللی مورد استفاده قرار گیرند.

#گزارش_مقاله

#دیدبان_مهاجرت
@imobs_ir
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا