عمومی

سازمان غذا و دارو از تعلل در تدوین دستورالعمل فروش آنلاین دارو دست بردارد


🔴سازمان غذا و دارو از تعلل در تدوین دستورالعمل فروش آنلاین دارو دست بردارد

🔹تأخیر وزارت بهداشت در تدوین دستورالعمل در حالی است که ثبت سفارش دارو به‌صورت اینترنتی و خرید برخط آن نقش زیادی در بهبود توزیع داروهای کمیاب، کاهش هزینه جست‌وجوی دارو و نیز کاهش انتظار بیماران و رفاه حال آنها دارد.

🔹پیش از این نیز در دوره شیوع ویروس کرونا این شیوه عرضه دارو به‌صورت محدود اجرا شد و برخی از سکوها امکان تهیه دارو با نسخه الکترونیکی را فراهم کردند. این طرح در زمانی که باید حضور مردم در داروخانه‌ها کاهش یابد، به کمک وزارت بهداشت آمد. اما حمایت‌های وزارت بهداشت ادامه نیافت و مخالفت‌های سازمان غذا و دارو عملا فرصت توسعه این بخش را از بین برد.

🔹سازمان غذا و دارو دلیل مخالفت خود با فروش اینترنتی دارو از طریق سکوها را این‌گونه مطرح می‌کرد که مشخص نیست دارویی که به دست مردم می‌رسد، استاندارد باشد و همچنین مشخص نیست آیا شرایط حمل و نگهداری آن مطابق استانداردها بوده یا خیر؟

🔹حال آنکه سکوهای برخط مداخله مستقیم در خرید و فروش دارو ندارند، بلکه کار آنها متصل‌کردن تقاضاکنندگان یا همان بیماران به داروخانه‌هاست. به همین دلیل این اشکال سازمان غذا و دارو که تحت عنوان «نگرانی برای جان بیماران» عنوان شده، محلی از اعراب ندارد؛ چراکه قرار نیست محلی غیر از داروخانه‌ مسئول خرید و فروش دارو شود، بلکه این سکوها دسترسی افراد به داروها به‌ویژه داروهای کمیاب را آسان‌تر خواهند کرد./شرق

salamatnews.com/news/365183
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا