عمومی

یکی از کمیاب‌ترین پستانداران دنیا به‌تازگی در انگلستان متولد شد




یکی از کمیاب‌ترین پستانداران دنیا به‌تازگی در انگلستان متولد شد

🔴 حافظان محیط‌زیست در باغ‌وحش چستر در چشر انگلستان، شادی خود از تولد یک توله کرگدن سیاه شرقی، یکی از نادرترین گونه‌های پستانداران در جهان را به اشتراک گذاشته‌اند.

🔴 توله کرگدن ماده که جثه‌ای بزرگ دارد، بعدازظهر روز یکشنبه ۱۲ نوامبر پس‌از دوره‌ی بارداری ۱۵ ماهه‌ی مادرش «زوری» با صدایی شگفت‌انگیز و به سلامت بر روی بستری از ماسه‌ی نرم به دنیا آمد. این توله‌ی ماده که هنوز نامی ندارد، در وضعیت خوبی قرار دارد و با محیط زندگی و مادرش ارتباط خوبی برقرار کرده است.

🔴 نگهبانان باغ‌وحش چستر در یک بیانیه مطبوعاتی گفته‌اند که توله کرگدن به سختی از مادرش جدا می‌شود. اما ایویسن مدیر گروه کرگدن باغ‌وحش چستر، به‌نقل از ساینس‌آلرت می‌گوید: «ما ۱۵ ماه مشتاقانه منتظر این تولد بودیم و از آنجایی که زایمان کرگدن‌ها در ساعات روز کاملاً غیرمعمول است، واقعاً انتظار نداشتیم که درست جلوی چشم ما اتفاق بیفتد. کرگدن جدید هنوز نامی ندارد اما کاملاً سالم است، تغذیه‌ی خوبی دارد و بسیار کنجکاو و پرانرژی است.»

🔴 سیاه شرقی در کنار مادرش زوری در باغ‌وحش چستر قدم می‌زند و محیط اطراف را کشف می‌کند.

🔴 با‌این حال، گونه‌ی این کرگدن همچنان در معرض خطر انقراض قرار دارد. زمانی تعداد کرگدن‌های سیاه (Diceros bicornis) در آفریقا به ده‌ها هزار می‌رسید، اما امروزه تنها حدود ۶۵۰۰ زنجیر از آن‌ها در حیات‌وحش باقی مانده‌ است. قبلاً چندین زیرگونه منقرض شده‌ است و بسیاری از زیرگونه‌های باقیمانده به دلیل شکار غیرقانونی و از بین رفتن زیستگاه‌ها، بسیار در معرض خطر هستند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا