عمومی

هیولای بی‌رحم AMD برای قلع‌و‌قمع اینتل از راه رسید؛ پردازنده ۹۶ هسته‌ای دسکتاپ!



🔥 هیولای بی‌رحم AMD برای قلع‌و‌قمع اینتل از راه رسید؛ پردازنده ۹۶ هسته‌ای دسکتاپ!

🔴 شرکت AMD ساعاتی پیش در بیانیه‌ای مطبوعاتی نسل جدید پردازنده‌های سری Threadripper را رونمایی کرد. محصولات جدید تیم قرمز در قالب دو خانواده تولید می‌شوند: سری Pro برای سیستم‌های ورکستیشن و مدل‌های غیر Pro برای کامپیوترهای شخصی رده‌بالا (HEDT) و کاربرانی که به حافظه‌ی هشت کاناله یا تعداد زیادی لاین PCIe Gen 5 نیاز ندارند.

🔴 قوی‌ترین پردازنده‌ی جدید AMD که 7995WX نام دارد به ۹۶ هسته و ۱۹۲ ترد مجهز است و فرکانس بوستش به ۵٫۳ گیگاهرتز می‌رسد. این پردازنده‌ی پرقدرت از ۳۸۴ مگابایت کش L3 و ۱۲۵ لاین PCIe Gen 5 بهره می‌برد.

🔴 ای‌ام‌دی ۶ پردازنده در قالب خانواده‌ی Threadripper Pro عرضه می‌کند و ضعیف‌ترین مدل که 7945WX نام دارد به ۱۲ هسته و ۲۴ ترد مجهز است.

🔴 پردازنده‌های جدید سری Threadripper HEDT بهترین گزینه برای کسانی هستند که در حوزه‌ی طراحی، تولید، معماری، مهندسی و محتواهای چندرسانه‌ای فعالیت می‌کنند. ا‌ی‌ام‌دی سه پردازنده در قالب خانواده‌ی Ryzen Threadripper معرفی کرده است که قیمت نسبتاً زیادی دارند.

🔴 پردازنده‌ی پرچم‌دار 7980X به ۶۴ هسته و ۱۲۸ ترد و فرکانس بوست ۵٫۱ گیگاهرتز و مجموعاً ۳۲۰ مگابایت کش مجهز است. قیمت پردازنده AMD مدل 7980X به ۴٬۹۹۹ دلار می‌رسد.

🔴 تیم قرمز می‌گوید قیمت CPU های جدیدش در مدل‌های AMD Ryzen Threadripper 7980X و AMD Ryzen Threadripper 7970X و AMD Ryzen Threadripper 7960X به‌ترتیب ۴٬۹۹۹ دلار، ۲٬۴۹۹ دلار و ۱٬۴۹۹ دلار است. این پردازنده‌ها به ترتیب دارای ۶۴ و ۳۲ و ۲۴ هسته هستند.

🚀🔴@theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا