عمومی

تلاش مرکز پژوهش‌های مجلس برای دریافت مالیات از بازی‌های خارجی


🎮 تلاش مرکز پژوهش‌های مجلس برای دریافت مالیات از بازی‌های خارجی

🔴 مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاد داد برای اجرا شدن دریافت عوارض از بازی‌های خارجی، وزارت اقتصاد و ارتباطات به شناسایی مراکز عرضه و اخذ مالیات کمک کنند.

🔴 در نتیجه این مرکز پیشنهاد داده ماده ۱۴ به این شکل اصلاح شود: «وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی موظف است با همکاری وزارت اقتصاد و امور دارایی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عرضه‌کنندگان انواع بازی‌های خارجی قابل نصب در رایانه، تلفن‌های همراه و پیشانه بازی(کنسول) را شناسایی و در اختیار سازمان امور مالیاتی کشور قرار دهد تا این سازمان عوارضی معادل ۱۰ درصد قیمت فروش را اخذ و به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز نماید. ۱۰۰ درصد وجوه حاصله در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای) قرار می‌گیرد تا مطابق قوانین بودجه سنواتی و پس از مبادله موافقت‌نامه با سازمان برنامه و بودجه کشور صرف حمایت از توسعه بازی‌های تولید داخل شود.»

🔴 اگرچه دلایل ناکامی دولت از گرفتن مالیات از بازی‌های خارجی در این گزارش آمده، اما ورود وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات به این موضوع، مشخص نیست بتواند این موانع را از پیش پای وزارت ارشاد برای به دست‌ آوردن بودجه‌ی بیشتر بردارد. درواقع شناسایی و گرفتن مالیات به دو وزارتخانه دیگر سپرده شده تا وزارت ارشاد بتواند از مالیات بهره‌برداری کند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا