عمومی

آیفون ۱۵ پرو ۱۸۷ گرمی اپل از جسمی با وزن مشابه سبک‌تر به‌نظر می‌رسد؛ چرا؟


📱آیفون ۱۵ پرو ۱۸۷ گرمی اپل از جسمی با وزن مشابه سبک‌تر به‌نظر می‌رسد؛ چرا؟

🔴 کسانی که با آیفون ۱۵ پرو کار کرده‌اند، می‌گویند تفاوت وزن این دستگاه با آیفون ۱۴ پرو بسیار محسوس است. در همین حین گفته می‌شود آیفون ۱۵ پرو در دست کاربر سنگینی کمتری نسبت‌به یک جسم ۱۸۷ گرمی دارد.

🔴 جواب این معما را باید در علم فیزیک جست‌و‌جو کرد.
ممان اینرسی یا «گشتاور دوم سطح» یکی از مفاهیم اساسی در فیزیک است و مقاومت جسم را دربرابر حرکت چرخشی اندازه می‌گیرد. مقدار ممان اینرسی از روی مقدار جرم و نحوه‌ی توزیع آن تعیین می‌شود.

🔴 هرچه جرم در فاصله‌ی دورتری نسبت‌به محور چرخش جسم قرار بگیرد، آن جسم ممان اینرسی بیشتری دارد.

🔴 برای اشیای دستی نظیر گوشی‌های هوشمند، مقاومت دربرابر چرخش نقش مهمی در سنگینی یا سبک‌بودن آن‌ها در استفاده‌ی روزمره ایفا می‌کند.

🔴 تغییر لایه‌ی بیرونی آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از فولاد ضدزنگ به تیتانیوم نقش پررنگی در اصلاح ممان اینرسی اعمال کرده، چون بخش قابل‌توجهی از کاهش وزن آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس در لبه‌های بیرونی انجام شده است.

🔴 اپل با‌ به‌حداقل‌رساندن جرم خصوصا در لبه‌های خارجی، توانسته است ممان اینرسی را پایین بیاورد. این افت ممان اینرسی قابل‌توجه‌تر از زمانی است که صرفا وزن بدنه تغییر کند. کاهش ممان اینرسی باعث می‌شود چرخاندن آیفون ۱۵ پرو در دست ساده‌تر باشد و دستگاه حس سبک‌تری به دست کاربر منتقل کند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا