عمومی

تماشا کنید: پرواز فضاپیمای ناسا از میان انفجار عظیم خورشید

🔥تماشا کنید: پرواز فضاپیمای ناسا از میان انفجار عظیم خورشید

🔴 کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا به اولین فضاپیمایی تبدیل شده است که از درون فوران جرم از تاج خورشیدی (CME) پرواز و کل این ماجراجویی هیجان‌انگیز را با دوربین ثبت می‌کند. ویدئوی خیره‌کننده‌ی این اتفاق، فضاپیما را درحالی نشان می‌دهد که درست پیش از فوران عظیم خورشید در ۵ سپتامبر ۲۰۲۲ از درون آن می‌گذرد.

🔴 به‌گزارش لایوساینس، نور رئوفی، دانشمند پروژه کاوشگر خورشیدی پارکر در آزمایشگاه فیزیک کاربردی جانز هاپکینز، پرواز پارکر از میان فوران جرم تاجی را نزدیک‌ترین رصد انسان از این رویداد خورشیدی توصیف کرد. او گفت: «ما هرگز رویدادی به این بزرگی را از این فاصله ندیده بودیم.»

🔴 رویدادهای خروج جرم از تاج خورشید فوران‌های حلقه‌مانند دودی محسوب می‌شوند که از لکه‌های خورشیدی بیرون می‌آیند. این لکه‌ها مناطقی از سطح خورشید هستند که در آن‌ها میدان‌های مغناطیسی قدرتمند به‌وسیله‌ی جریان ذرات باردار ایجاد می‌شوند. CME-ها پس از پرتاب، با سرعت میلیون‌ها کیلومتر در ساعت در فضا سفر می‌کنند و با کشاندن ذرات باردار از باد خورشیدی، جبهه موج ترکیبی و غول‌پیکری را تشکیل می‌دهند.

🔴 کاوشگر پارکر در اوت ۲۰۱۸ به سمت خورشید پرتاب شد. این فضاپیما برای محافظت از خود درهنگام برخوردهای نزدیک با خورشید، مجهز به سپر حرارتی و رادیاتور است. وقتی دوربین پارکر فوران جرم خورشیدی را رصد کرد، کاوشگر در فاصله‌ی فقط ۹٫۲ میلیون کیلومتر از سطح خورشید درحال پرواز بود.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا