عمومی

اینتل با «لونار لیک» پردازنده ۲۰ هسته‌ای برای لپ‌تاپ‌ها می‌سازد


🔥 💻 اینتل با «لونار لیک» پردازنده ۲۰ هسته‌ای برای لپ‌تاپ‌ها می‌سازد

🔴 اینتل پیش‌تر به صراحت اعلام کرده است که پردازنده‌های خانواده‌ی لونار لیک (Lunar Lake) با تمرکز بر قدرت پردازشی ساخته نمی‌شوند و مخصوص دستگاه‌های کم‌مصرف هستند. لونار لیک احتمالا هم‌زمان‌با آرو لیک یا مدتی پس از آن در دسترس قرار می‌گیرد. آرو لیک به خانواده‌ی پردازنده‌های نسل ۱۵ اینتل اشاره می‌کند.

🔴 بر اساس گفته‌ی یک افشاگر در شبکه‌ی اجتماعی ایکس (توییتر سابق)، اولین مدل از پردازنده‌های لونار لیک در دیتابیس Sisoftware Sandra رؤیت شده است. نام پردازنده فعلاً نامشخص است و از آن با عبارت Intel 0000 یاد می‌شود، اما نام پلتفرم (LNL-M LPP RVP1) مشخصاً به لونار لیک و پشتیبانی از رم LPDDR5 اشاره دارد.

🔴 در مشخصات مقدماتی Intel 0000 آمده است که این پردازنده ۲۰ هسته دارد و فرکانسش به ۳٫۹۱ گیگاهرتز می‌رسد و توانش ۱۷ وات است. ممکن است این مشخصات دقیق نباشند؛ چون قطعاً Sisoftware Sandra در حال حاضر با پلتفرم لونار لیک اینتل سازگار نیست.

🔴 دیتابیس Sisoftware Sandra به توزیع هسته‌ها در پردازنده‌ی لونار لیک اینتل اشاره نکرده است؛ اما به احتمال زیاد اکثر هسته‌های این پردازنده را نمونه‌های کم‌مصرف تشکیل می‌دهند.

🔴 ظاهراً ریزمعماری هسته‌ها در لونار لیک قرار است مشابه آروک لیک باشد (ریزمعماری Lion Cove برای هسته‌های پرقدرت و ریزمعماری Skymont برای هسته‌های کم‌مصرف). احتمالاً در تراشه‌های لونار لیک از گرافیک Xe2-LPG استفاده خواهد شد.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا