عمومی

۵۰۰ میلیارد تومان؛ ضرر مالی تقلب در تبلیغات آنلاین به کسب‌وکارهای ایرانی


۵۰۰ میلیارد تومان؛ ضرر مالی تقلب در تبلیغات آنلاین به کسب‌وکارهای ایرانی

🔴 آمارها نشان می‌دهد که با وجود فیلترینگ، ۶۲ درصد از تبلیغات کلیکی کسب‌وکارها در یک سال گذشته در اینستاگرام و ۳۵ درصدشان در تلگرام انجام شده است.

🔴 این موضوع نشان می‌دهد با وجود فیلترینگ هنوز تجمع کاربری در اینستاگرام و تلگرام به حدی بالا است که کسب‌وکارها این پلتفرم‌ها را برای تبلیغ، دیده شدن و جلب مشتری انتخاب می‌کنند.

🔴 بر اساس تخمین‌های صورت‌گرفته، حجم تقلب‌های تبلیغاتی آنلاین در دنیا به حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال رسیده است. یعنی به طور متوسط از هر ۶ دلاری که برای تبلیغات آنلاین در دنیا هزینه شده، یک دلار به دلیل وجود تقلب هدر رفته است.

🔴 در میان بسترهای مختلف تبلیغاتی بیشترین میزان تقلب (با ۲۵ درصد) متعلق به بنرهای تبلیغاتی و کمترین میزان تقلب در تبلیغات آنلاین (با ۹ درصد سشن تقلبی) برای پیش‌نمایش است.

🔴 در میان انواع تقلب‌ها در تبلیغات آنلاین کلیک تقلبی روی بنرهای تبلیغاتی پرتکرارترین روش تقلب بوده و همین موضوع باعث شده این بنرها بیشترین سهم را در میزان تقلب‌ها داشته باشند.

🔴 از کل سشن‌های تقلبی یک‌سوم، یعنی بیش از ۳۳ درصد، برای انجام تقلب در تبلیغات آنلاین از پروکسی استفاده کرده و تغییر IP داده‌اند. در میان سشن‌های تقلبی که از پروکسی استفاده کرده‌اند هم ۲۸ درصدشان موقعیت جغرافیایی خود را ایالت کالیفرنیای آمریکا اعلام کرده‌اند.

جزئیات بیشتر درباره این گزارش را در زومیت بخوانید

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا