عمومی

اندروید حالا همه‌ اپلیکیشن‌ها را پیش از نصب اسکن می‌کند


اندروید حالا همه‌ اپلیکیشن‌ها را پیش از نصب اسکن می‌کند

🔴 گوگل‌پلی‌ پروتکت، اسکنر بدافزار داخلی گوگل برای اندروید، از‌این‌پس هربار که کاربران نسبت به نصب برنامه‌ای خارج از گوگل‌‌پلی اقدام کنند، شروع به انجام اسکن بلادرنگ می‌کند. این ویژگی جدید امنیتی، اقدامی در راستای مقابله با افزایش روز‌به‌روز بدافزارها در برنامه‌های اندرویدیِ سایدلودشده، است.

🔴 آن‌طور که در بخش امنیتی بلاگ گوگل آمده، زمانی که کاربر گوشی اندرویدی سعی کند برنامه‌ای نا‌آشنا برای گوگل‌پلی پروتکت را نصب کند، اسکن برنامه به او توصیه می‌شود؛ سپس گوگل‌پلی پروتکت سیگنال‌های مهمِ برنامه را استخراج می‌کند و آن را برای بررسی‌های دقیق‌تر به سرور‌های گوگل می‌فرستد. پس از اتمام اسکن، نتیجه‌ی امن بودن یا آسیب‌رسان بودن برنامه‌ی مذکور به کاربر اطلاع داده می‌شود.

🔴 روش‌های جدید اسکن با روش‌های سریع‌تر مثل اسکن فایل‌های تعریفی (Definition Files) که پیشتر توسط گوگل‌پلی پروتکت استفاده می‌شد، متفاوت است. اسکن‌های عمیق و در سطح کدِ نسخه‌ی جدید حفاظ امنیتی گوگل، می‌تواند به مقابله با تهدیدهای نوظهور کمک کند.

🔴 ويژگی اسکن بلادرنگ گوگل‌پلی پروتکت ابتدا در هند، به عنوان یکی از منابع اصلی بدافزار‌ها در سال‌های اخیر، آزمایش می‌شود؛ اما گوگل گفته که کاربران مناطق دیگر نیز در ماه‌های آتی به آن دسترسی پیدا خواهند کرد.

🚀🔴@theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا