عمومی

بند مربوط به جمع‌آوری و رصد داده‌های مردم در برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

بند مربوط به جمع‌آوری و رصد داده‌های مردم در برنامه هفتم به کمیسیون تلفیق ارجاع شد

🔴 بندی از برنامه هفتم توسعه که مجوزی برای رصد داده‌های مردم بود از صحن مجلس به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

🔴 با تصمیم نائب رئیس مجلس بند ب ماده ۷۵ برنامه هفتم توسعه جهت رفع ابهام به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن راه‌اندازی سامانه رصد، پایش و سنجش مستمر سبک زندگی مردم پیش‌بینی شده است.

🔴 این سامانه قرار است همه داده‌های مردم را از همه‌ پایگاه‌های داده جمع‌آوری خواهد کند. این پایگاه‌های داده می‌توانند دستگاه‌های اجرایی باشند یا پلتفرم‌ها و سایت‌هایی که داده‌های شخصی مردم را بنا به خدماتی که ارائه می‌دهند دارند و به این ترتیب سیاست یک بام و دو هوا را در پیش گرفته است.

🔴 بندهای دیگر ماده ۷۵ در برنامه هفتم امروز در مجلس تصویب شد.
با تصویب بند الف ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور بازسازی انقلابی ساختار فرهنگی کشور مکلف به تهیه طرح اصلاح رویکردها، رویه‌ها، روش‌ها و مأموریت، ساختار، وظایف و تشکیلات دستگاه‌های فرهنگی شد.

🔴 نمایندگان با بند ج ماده ۷۵ موافقت کردند؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (سازمان اوقاف و امور خیریه) مکلف است با همکاری سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران و سازمان تبلیغات اسلامی، طرح احیا و فعال‌سازی موقوفات، جهت حمایت و تقویت فعالیت‌های قرآنی، هیأت، مساجد و بقاع متبرکه را با توجه به نیات واقفین تا پایان سال اول برنامه، تهیه نموده و به تصویب هیئت وزیران برساند.

🔴 با تصویب بند ث ماده ۷۵ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را مکلف به تهیه طرح مسجد محوری در محلات کردند.

🚀🔴@theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا