عمومی

مدیرعامل ایرانسل: ایران ارزان‌ترین اینترنت دنیا را دارد


مدیرعامل ایرانسل: ایران ارزان‌ترین اینترنت دنیا را دارد

🔴 بیژن عباسی آرند در رویداد ۱۷ سالگی ایرانسل به برنامه‌های ورود به اینترنت ثابت و اجرای اینترنت 5G در کشور پرداخت و زمزمه‌هایی از افزایش تعرفه‌ مطرح کرد.

🔴 او در این نشست روی نقشه مقایسه‌ای از تعرفه‌ اینترنت موبایل در کشورهای مختلف انجام داد و گفت: ایران ارزان‌ترین اینترنت دنیا را دارد. در آمار او قیمت اینترت به ازای هر گیگابایت در کشورهای مختلف به دلار آمده است.

🔴 به گفته‌ی او گران‌ترین تعرفه‌های اینترنت موبایل در زیمباوه به قیمت ۴۳.۷۵ دلار، سودان جنوبی ۲۳.۷۰ دلار، یمن ۱۵.۶۸، ترکمنستان ۱۱.۴۲ و آفریقای مرکزی ۱۰.۹ دلار به ازای هر گیگابایت است.

🔴 در مقابل کشورهای قطر با قیمت ۲.۰۴، عراق با ۱.۰۷، افغانستان با ۱.۰۲، ترکیه ۰.۴۴، هند ۰.۱۶، پاکستان ۰.۱۲، ایتالیا ۰.۰۹ و ایران ۰.۰۷ در گروه ارزان‌ترین تعرفه‌ی اینترنت قرار گرفته‌اند. مدیرعامل ایرانسل تاکید کرد که مشترکان در ایران به ازای هر گیگابایت ۷ سنت می‌پردازند: «بنابراین ما در دنیا ارزان‌ترین تعرفه را داریم.»

🔴عباسی آرند با اشاره به اینکه درآمد ایرانسل از مصرف مشترکان با چنین نرخ تعرفه‌ای است گفت: «اگر تعرفه تغییر کند و اصلاحی در آن صورت بگیرد این درآمد می‌تواند خیلی متفاوت باشد.»

🔴 زومیت: البته این آمارها جدید نیستند و اردیبهشت ماه گزارش‌هایی درباره این تفاوت در تعرفه‌ اینترنت نوشته شد. در گزارش‌ها بر این تاکید شده بود که در نظر گرفتن قیمت اینترنت به تنهایی مقایسه‌ی کاملی نخواهد بود. بلکه باید قیمت آن را به نسبت درآمد، کیفیت و سرانه‌ تولید ناخالص داخلی در کشورها مقایسه کرد. همچنین اجبار کاربران به استفاده از انواع VPNها و ترافیکی که از این طریق هدر می‌رود در مجموع هزینه‌ اینترنت را برای کاربران بالا می‌برد.

در زومیت بخوانید: مدیرعامل ایرانسل: ایران ارزان‌ترین اینترنت دنیا را دارد

🚀🔴@theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا