عمومی

فلفل ایکس رکورد تندترین فلفل جهان را در گینس به ثبت رساند


🔥 فلفل ایکس رکورد تندترین فلفل جهان را در گینس به ثبت رساند

🔴 فلفل ایکس با اندازه‌گیری ۲٬۶۹۳٬۰۰۰ واحد حرارتی اسکویل (SHU) عنوان تندترین فلفل چیلی جهان را به خود اختصاص داد و این عنوان را از فلفل چیلی معروف کارولینا ریپر (Carolina Reaper) با میانگین ۱٫۶۴ میلیون SHU گرفت. فلفل ایکس این عنوان را پس از رونمایی در برنامه‌ی Hot Ones یوتیوب به‌دست آورد. در این برنامه درحالی‌که با افراد معروف مصاحبه می‌شوند، آن‌ها مقداری بال مرغ تند را می‌خورند.

🔴 برای تست تندی فلفل، محلولی از عصاره‌ی فلفل را در آب قند رقیق می‌کنند و سپس توسط گروهی از افراد چشیده می‌شود. غلظت‌های کاهش‌یافته‌ی عصاره به تست‌کنندگان داده می‌شوند تا زمانی که اکثریت افراد دیگر نتوانند تندی را در محلول رقیق‌شده تشخیص دهند. به‌عنوان مثال فلفلی با ۱۰۰۰ SHU به این معنی است که عصاره‌ی آن باید ۱۰۰۰ بار رقیق شود تا تندی‌اش دیگر احساس نشود.

🔴 برای درک بهتر موضوع بد نیست بدانید که فلفل دلمه‌ای صفر SHU دارد؛ درحالی‌که میزان SHU فلفل هالاپینو بین ۳ تا ۸ هزار است. اسپری فلفل که معمولا برای جلوگیری از حمله‌ی حیوانات وحشی مانند خرس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد ۲٫۲ میلیون SHU است؛ بنابراین از نظر فنی فلفل ایکس از اسپری فلفل نیز تندتر است!!

🚀🔴@theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا