عمومی

پیکسل ۸ با مشکل نرم‌افزاری عجیبی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند


🖥 پیکسل ۸ با مشکل نرم‌افزاری عجیبی دست‌و‌پنجه نرم می‌کند

🔴 شماری از خریداران پیکسل ۸ پرو گفته‌اند که بوت‌لودر گوشی آن‌ها آنلاک است. این اتفاق ازلحاظ امنیتی مشکل‌ساز خواهد بود.

🔴 در وضعیتی بسیار عجیب، خریداران گوشی پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو مشکلی را در ردیت مطرح کرده‌ و گفته‌اند که دستگاه‌های آن‌ها با بوت‌لودر آنلاک (قفل‌نشده) به دستشان رسیده‌اند. مشخص نیست که این مشکل چقدر گسترده است؛ اما ظاهراً به‌ تعداد کمی از گوشی‌ها محدود است؛ زیرا امروزه این مشکلات به‌سرعت در فضای مجازی منتشر می‌شوند.

🔴 گوشی‌های پیکسل ۸ و ۸ پرو هنگام بوت‌شدن هشدار قفل‌‌نبودن بوت‌لودر را به کاربر نمایش می‌دهند: «بوت‌لودر قفل نشده است و امنیت اپلیکیشن‌ها تضمین نمی‌شود. هرگونه داده‌ای که در دستگاه ذخیره شده باشد، ممکن است برای هکرها و بدافزارها دردسترس باشد. لطفاً هیچ اطلاعات حساسی را در دستگاه ذخیره نکنید.»

🔴 قفل‌نبودن بوت‌لودر مشکل بزرگی نیست؛ اما با مسائل مربوط به حریم خصوصی و امنیت داده‌ها همراه است. پیامد دیگرِ بوت‌لودر قفل‌نشده در دستگاه‌های اندروید ممکن است اجرانشدن برخی از برنامه‌ها باشد. به‌عنوان مثال، پرداخت بدون‌ تماس (Contactless Payment) ازطریق کیف پول گوگل با بوت‌لودر قفل‌نشده کار نمی‌کند.

🔴 بوت‌لودر نرم‌افزاری است که مراحل راه‌اندازی اولیه‌ی سیستم‌عامل را انجام می‌دهد. برای اعمال تغییراتی در سطح سیستم‌عامل یا نصب پچ‌ها و مودها یا حتی نصب رام جدید برای روت‌کردن اندروید، به بوت‌لودری قفل‌نشده نیاز خواهد بود.

🔴 گوگل فعلاً به مشکل بوت‌لودر پیکسل ۸ واکنش نشان نداده است.

🚀🔴@theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا