عمومی

واکنش مدیرعامل اینتل به اسنپدراگون ایکس الیت: تهدید آرم «ناچیز» است


واکنش مدیرعامل اینتل به اسنپدراگون ایکس الیت: تهدید آرم «ناچیز» است

🔴 پت گلسینگر، مدیرعامل اینتل، در حالی این ادعا را که معماری x86 ممکن است مورد تهدید معماری Arm قرار بگیرد، رد می‌کند که گزارش‌ها نشان می‌دهند انویدیا و AMD قصد دارند پردازنده‌های کامپیوتری خود را مبتنی بر آرم تولید کنند.

🔴 گلسینگر با تأکید بر درآمد سه‌ماهه‌ی سوم اینتل گفت که او همه‌ی رقبا را جدی می‌گیرد، اما هنگامی که نوبت به پردازنده‌های مبتنی بر آرم برای دستگاه‌های ویندوزی می‌رسد، سهم آن‌ها را در تأمین تراشه برای کامپیوتر و لپ تاپ ناچیز می‌داند.

🔴 به گزارش رویترز، انویدیا که در حال حاضر در زمینه‌های هوش مصنوعی، محاسبات با عملکرد بالا (HPC) و کارت‌ گرافیک حرف اصلی را می‌زند، قصد دارد وارد صنعت تولید پردازنده‌های مبتنی بر آرم برای کامپیوترهای ویندوزی شود. همچنین گفته شده است که AMD می‌خواهد پردازنده‌‌ی آرم اختصاصی خود را تولید کند. تراشه‌های جدید هر دو شرکت در سال ۲۰۲۵ عرضه می‌شوند.

🔴 گزارش رویترز می‌افزاید که مایکروسافت تولیدکنندگان را تشویق می‌کند که وقتی قرارداد انحصاری‌شان با کوالکام در سال آینده پایان یافت، به معماری Arm روی بیاورند. گلسینگر شاید نگران نباشد، اما این اخبار باعث افت پنج درصدی ارزش سهام اینتل شد.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا