عمومی

فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای؛ فرمان در دست دولت‌هاست


🛰️ 🌐 فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای؛ فرمان در دست دولت‌هاست
 
🔴 آیا دولت‌ها می‌توانند با عدم صدور مجوز برای فعالیت استارلینک یا محدود کردن آن مانع دسترسی مردم به اینترنت ماهواره‌ای شوند؟
 
🔴 دیروز، ششم آبان ۱۴۰۲، وزارت ارتباطات اعلام کرد که بر اساس حکم هیئت مقررات رادیویی اتحادیه بین‌المللی مخابرات خدمات اینترنت ماهواره‌ای ارائه‌شده توسط شرکت اسپیس ایکس خلاف مقررات بین‌المللی شناخته شده و استارلینک مکلف به همکاری با ایران شده است.
 
🔴 محمدجعفر نعناکار، کارشناس حقوقی حوزه فناوری اطلاعات: «شرکتی که در خواست ارسال ماهواره به فضا را دارد یا می‌خواهد فعالیت‌هایی را بیرون از جو، مخصوصا در حوزه سیگنال‌رسانی، انجام دهد باید مجوزهایی را هم از سمت دولت خودش هم از سمت مراجع بین‌لمللی کسب کند و مراجع و سطوح فعالیتش مشخص شود.»

🔴 البته این حقوقدان اضافه می‌کند: «در سایت ITU اصل سند هنوز در دسترس نیست و نمی‌دانیم توافقات چطور صورت گرفته. در اسنادی که منتشر نشده هم موضوع هم‌چنان در هاله‌ای از ابهام است و نمی‌دانیم آیا این توافق صرفا لابی بین کشورها است یا قطع‌نامه است یا یک سیاست خاص بین‌المللی است.»
 
🔴 با توجه به لزوم ارائه مجوز از سوی دولت برای فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای در یک کشور امکان محدودسازی این نوع اینترنت هم به دولت‌ها داده می‌شود. کارشناس حقوقی در حوزه فناوری اطلاعات:
 
🔴 «به علت این که مجوزی که برای شرکت فرا جوی صادر می‌شود یک مجوز دولتی است و آن دولت هم باید استانداردهای بین‌المللی را رعایت کند به نحوی می‌توان محدودسازی‌ها از سمت دولت‌های مقصد در خصوص سیگنال‌رسانی، اینترنت بدون فیلتر، اینترنت بدون محدودیت و باز را پیش‌بینی کرد.»
 
جزئیات بیشتر را در زومیت بخوانید: فعال‌سازی اینترنت ماهواره‌ای؛ فرمان در دست دولت‌ها است

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا