عمومی

اسنپدراگون ایکس الیت در بنچمارک‌ها طوفان به پا کرد؛ حتی قوی‌تر از Apple M2


🔥 اسنپدراگون ایکس الیت در بنچمارک‌ها طوفان به پا کرد؛ حتی قوی‌تر از Apple M2

🔴 کوالکام در اجلاسی با حضور خبرنگاران، نتایج تعدادی بنچمارک را روی چند لپ تاپ مرجع مجهز به پردازنده‌ی Snapdragon X Elite به‌نمایش گذاشت.

🔴 اسنپدراگون X Elite در بنچمارک PCMark 10 امتیاز بسیار جذابی به‌دست آورد. هر دو پیکربندی این تراشه به امتیاز بیش‌از ۱۳ هزار رسیدند درحالی‌که لپ‌ تاپ ایسوس ROG Strix SCAR که یکی از قدرتمندترین‌های بازار محسوب می‌شود در بنچمارک مذکور به امتیاز ۹۰۰۰ رسید. حتی MSI Titan GT77 با پردازنده Core i9-12900HX در این معیار امتیاز ۸۵۵۵ را کسب کرد.

🔴 پردازنده Snapdragon X Elite در آزمون 3Dmark WildLife Extreme که گرافیک یکپارچه را تست می‌کند با امتیاز ۴۴٫۵ به‌راحتی M2 اپل (با امتیاز ۴۰٫۸) را شکست می‌دهد. البته پیکربندی B یعنی ۲۳ وات تراشه‌ی کوالکام در این معیار امتیاز ۳۸٫۵ را کسب کرد.

🔴 هر دو پیکربندی اسنپدراگون X Elite در گیک‌بنچ ۶ به‌راحتی لپ‌ تاپ ریزر Blade 14 مدل ۲۰۲۳ که از پردازنده‌‌ی AMD R9 7940HS استفاده می‌کند را شکست دادند. مک‌ بوک پرو ۱۳ اینچی M2 در این بنچمارک امتیاز تک‌هسته‌ای ۲۶۵۸ و امتیاز چندهسته‌ای ۱۰,۰۸۸ را به‌دست آورد. درمقام مقایسه، تراشه‌ی کوالکام در این آزمون به‌ترتیب امتیاز تک‌هسته‌ای ۲۹۴۰ و امتیاز چندهسته‌ای ۱۵,۱۳۰ را کسب کرد. مدل ۲۳ واتی این پردازنده نیز در بنچمارک مذکور به‌ترتیب امتیاز ۲۷۸۰ و ۱۴,۰۰۰ را به‌دست آورد که باز هم M2 اپل را شکست می‌دهد.

🔴پردازنده X Elite در معیار Cinebench 2024 با امتیاز ۱۳۲ تک‌هسته‌ای و ۱۲۲۰ چندهسته‌ای از رقبای خود جلوتر است. M2 اپل در مک بوک پرو در این آزمون به امتیاز تک‌هسته‌ای ۱۲۱ و امتیاز چندهسته‌ای ۵۷۲ دست یافت. حتی پیکربندی B پردازنده‌ی کوالکام در این بنچمارک به‌ترتیب امتیاز ۱۲۲ و ۹۵۰ را کسب کرد که از ریزر Blade 15 2023 و ایسوس ROG Zephyrus G14 2023 که هردو از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های جهان هستند بهتر است.

🔴 نکته‌ی مهم درمورد نتایج بنچمارک اسنپدراگون X Elite این است که کوالکام در همه‌ی معیارهای سی پی یو و GPU، رقبا را شکست می‌دهد و ازطرفی مصرف انرژی کم‌تری نسبت‌به سایر پردازنده‌ها دارد. این تراشه حتی درمقابل M2 Max که در اکثر معیارها غیر از آزمون تک‌هسته‌ای قدرتمندتر ظاهر می‌شود، همچنان ۳۰ درصد کم‌تر انرژی مصرف می‌کند.

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا