عمومی

رئیس کمیته اینترنت و زیرساخت انجمن تجارت الکترونیک: وزارت ارتباطات نمی‌تواند با VPNها مقابله کند

رئیس کمیته اینترنت و زیرساخت انجمن تجارت الکترونیک: وزارت ارتباطات نمی‌تواند با VPNها مقابله کند

🔴 پویا پیرحسینلو، رئیس کمیته اینترنت و زیرساخت انجمن تجارت الکترونیک: باکس‌های فیلترینگ بیشترین اختلالات را در اینترنت ایران به وجود می‌آورند. شرکت ارتباطات زیرساخت هم پاسخ‌گوی آن نیست.

🔴 پیرحسینلو: دو خیانت بزرگ در کشور انجام می‌شود. مدیران ارشد کشور دو دروغ بزرگ را ترویج می‌دهند: دروغ اول این است که تجهیزات فیلترینگ روی کیفیت اینترنت تاثیر نداشته است؛ دروغ دوم هم این است که می‌گویند ما می‌توانیم با VPNها مقابله کنیم.

🔴 رئیس کمیته اینترنت انجمن تجارت الکترونیک اعتقاد دارد تجهیزات فیلترینگ به‌شدت کیفیت اینترنت را کاهش می‌دهد. او مثالی از افت کیفیت اینترنت را مطرح می‌کند: «سرعت لود گوگل از ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۳ در ایران از حدود ۲ ثانیه به حدود ۶ ثانیه رسیده است.»

🔴 پیرحسینلو: مسئولان اول بپذیرند که نمی‌توانند با فناوری VPNها مقابله کنند و مثلا جلوی V2RAY را بگیرند.

🔴 دوم، باید طوری سیاست‌گذاری کنید که نیاز مردم از ۸۰ درصد به ۳۰ درصد کاهش پیدا کند.

🔴 «نیاز به اصلاح سیاست‌های فیلترینگ داریم. حذف سایت‌های فیلترشده نیاز دیگر ماست. سایت‌های موجود را بررسی و رفع فیلتر کنیم: ۱. سایت‌هایی که حساسیتی ندارند اما فیلتر هستند؛ ۲. سایت‌های کمتر حساس مثل یوتیوب و پلی‌استور؛ ۳. سایت‌های دارای حساسیت بیشتر مثل اینستاگرام. ما اعتقاد داریم هر سه دسته این پلتفرم‌ها باید رفع فیلتر شوند.»

🔴 پیرحسینلو: در گزارش وضعیت اینترنت انجمن تجارت الکترونیک سرعت اینترنت، محدودیت‌ها یا آزادی اینترنت و اختلالات روی اینترنت را اندازه‌گیری‌ کردیم. در امتیازدهی از طریق این سه شاخص، ایران بدترین وضعیت اینترنت را داشت.

در زومیت بخوانید: رئیس کمیته اینترنت انجمن تجارت الکترونیک: با قطع اینترنت، دیوار دور کشور را بلندتر کرده‌اند

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا