عمومی

ایلان ماسک هوش مصنوعی را به غول چراغ جادو تشبیه کرد!


🧠 ایلان ماسک هوش مصنوعی را به غول چراغ جادو تشبیه کرد!

🔴 نشست جهانی بریتانیا درباب ایمنی هوش مصنوعی، دوم نوامبر (یازدهم آبان) با گفت‌و‌گوی بین نخست وزیر بریتانیا، ریشی سوناک، و ایلان ماسک به پایان رسید.

🔴 ایلان ماسک درگفت‌وگو با ریشی سوناک، فناوری نوپای هوش مصنوعی را به «غول چراغ جادو» تشبیه کرد: «داستان هوش مصنوعی شبیه به داستان‌ غول چراغ جادو است. وقتی یک غول جادویی وجود دارد که می‌تواند همه‌ی آرزوها را برآورده کند، معمولاً داستان به جای خوبی ختم نمی‌شود. مراقب باش چه چیزی آرزو می‌کنی.»

🔴 ماسک اظهار داشت که این فناوری، هم خوب است و هم بد. یکی از چالش‌های آینده این خواهد بود که اگر یک غول جادویی داریم که می‌تواند هر کاری را که می‌خواهیم برایمان انجام دهد، چگونه می‌توانیم معنای زندگی را پیدا کنیم؟

🔴 وقتی از ماسک در مورد تأثیر هوش مصنوعی بر بازار کار پرسیده شد، ماسک آن را «مخرب‌ترین نیروی تاریخ» خواند و گفت که این فناوری هوشمندتر از باهوش‌ترین انسان‌ها خواهد بود: «زمانی فرا می‌رسد که به هیچ شغلی نیاز نیست. اگر می‌خواهید شغلی برای رضایت شخصی داشته باشید، می‌توانید کار کنید، اما هوش مصنوعی قادر به انجام همه‌ی کارها خواهد بود.» ماسک در پایان گفت نمی‌داند این باعث می‌شود مردم راحت باشند یا ناراحت.

🔴 علاوه‌بر‌ این، ماسک در مورد مشارکت چین در اجلاس، اظهار نظر کرد و گفت که حضور آن‌ها «ضروری» است؛ زیرا اگر آن‌ها مشارکت نداشته باشند، اجلاس بیهوده می‌شود. به گفته‌ی ماسک اگر ایالات متحده، بریتانیا و چین در زمینه‌ی ایمنی همسو باشند، اتفاق خوبی خواهد بود زیرا به‌طورکلی رهبری توسط آن‌ها صورت می‌گیرد.

🔴 ماسک در پاسخ به سوناک که از او پرسید دولت‌ها برای کاهش خطر باید چه کاری انجام دهند، گفت: «فکر می‌کنم وقتی امنیت عمومی در خطر است، دولت باید نقش داشته باشد. در مورد اکثریت قریب‌به‌اتفاق نرم‌افزارها، امنیت عمومی در خطر نیست؛ اما وقتی در مورد ابرهوش دیجیتال صحبت می‌کنیم که خطری برای عموم به همراه دارد، دولت در محافظت از مردم نقش دارد.»

🚀🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا