عمومی

گوگل کروم حالا مصرف رم هر تب را نمایش می‌دهد


گوگل کروم حالا مصرف رم هر تب را نمایش می‌دهد

🔴 براساس بیانیه‌ی مطبوعاتی گوگل، پس از اضافه شدن قابلیت Memory Saver به گوگل کروم در پلتفرم‌های دسکتاپ مثل لپ تاپ ویندوزی و مک بوک، حالا زمانی که نشانگر ماوس را روی هر تب نگه دارید، کروم میزان مصرف رم در همان تب را نمایش خواهد داد.

🔴 این ویژگی ساده به شما امکان می‌دهد که ببینید چه صفحاتی بیشتر حافظه‌ی سیستم شما را تحت تأثیر قرار می‌دهند و بسیار راحت‌تر از بازکردن ابزار Task Manager ازطریق منوی تنظیمات است.

🔴 این‌ کار توسط حالت ذخیره‌‌ی رم و انرژی در کروم انجام می‌شود. مورد دوم فعالیت پس‌زمینه و جلوه‌های بصری مانند انیمیشن‌ها، اسکرول روان و نرخ فریم ویدیو را محدود می‌کند. ویژگی Memory Saver با آزاد‌‌ کردن رم از تب‌های غیرفعال کار می‌کند. این صفحات در نوار تب‌ها قابل مشاهده هستند و زمانی که به صفحه‌ی قبلی برگشتید مجدداً بارگذاری می‌شوند.

🔴 شما می‌توانید هر دوی این ویژگی‌ها را از طریق منوی تنظیمات و بخش Performance فعال یا غیرفعال کنید. همچنین این امکان وجود دارد که این ویژگی‌ها را همیشه برای سایت‌های خاصی فعال نگه دارید.

🔴 درحال‌حاضر می‌توانیم ویژگی نمایش مصرف رم در منوی شناور هر تب را روی نسخه‌ی پایدار کروم ۱۱۹ ببینیم. این ویژگی در هفته‌های اخیر به‌تدریج برای مک، ویندوز، لینوکس و کروم‌او‌اس منتشر شده است. اگر هنوز این قابلیت برای مرورگر شما در دسترس نیست، می‌توانید فلگ زیر را فعال کنید:

chrome://flags/#memory-saver-memory-usage-in-hovercards

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا