عمومی

دولت آمریکا اپل را به‌دلیل استخدام افراد مهاجر ۲۵ میلیون دلار جریمه کرد!


دولت آمریکا اپل را به‌دلیل استخدام افراد مهاجر ۲۵ میلیون دلار جریمه کرد!

🔴 اپل باید به‌دلیل تبعیض در فرآیند استخدام نیروهای جدید، حداکثر ۲۵ میلیون دلار جریمه پرداخت کند. بر اساس بیانیه‌ی مطبوعاتی وزارت دادگستری ایالات متحده، ۱۸٫۲۵ میلیون دلار از این مبلغ به قربانیان سیاست اپل اعطا می‌شود و ۶٫۷۵ میلیون دلار باقی‌مانده، مجازات مدنی است.

🔴 وزارت دادگستری ایالات متحده می‌گوید اپل هنگام استخدام نیروهای جدید ازطریق برنامه‌ی صدور گواهی کار دائمی (PERM)، قانون ملیت و مهاجرت آمریکا را نقض کرده است. PERM به شرکت‌ها اجازه می‌دهد نیروهای خارجی را به‌صورت دائمی در آمریکا استخدام کنند.

🔴 به ادعای وزارت دادگستری، اپل در فرآیند استخدام نیروها ازطریق برنامه‌ی PERM فرصت‌های شغلی جدید را در وب‌سایت خودش تبلیغ نکرد آن هم در شرایطی که رویه‌ی استاندارد اپل این بود که موقعیت‌های شغلی را وارد وب‌سایتش کند.

🔴 وزارت دادگستری همچنین متوجه شده است که تولیدکننده‌ی آیفون و مک بوک درخواست‌های شغلی PERM را صرفاً ازطریق نامه‌‌ می‌پذیرفته و درخواست‌های الکترونیکی ثبت‌شده را نادیده می‌گرفته است. این رویه باعث می‌شد آن‌دسته از ساکنان آمریکا که مجوز کارشان باطل‌نشدنی است، تقریباً هرگز ازطریق برنامه‌ی PERM به اپل ملحق نشوند. به گفته‌ی وزارت دادگستری، این اقدام تبعیض‌آمیز است.

🔴 وزارت دادگستری به اپل گفته است که در کنار پرداخت جریمه‌ی ۲۵ میلیون دلاری باید رویه‌ی استخدام را اصلاح و موقعیت‌های شغلی PERM را وارد وب‌سایت رسمی خودش کند. اپل همچنین باید درخواست‌های استخدام PERM را به‌صورت دیجیتالی بپذیرد. به گفته‌ی وزارت دادگستری، اپل برخی از این درخواست‌ها را انجام داده است.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا