عمومی

بدافزارها امسال بیش‌ از ۶۰۰ میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده‌اند


🤖 بدافزارها امسال بیش‌ از ۶۰۰ میلیون بار از گوگل پلی دانلود شده‌اند

🔴 شرکت امنیت سایبری Kaspersky اعلام کرد مهاجمان با استفاده از تکنیک‌های جدید و زیرکانه، برنامه‌های مخرب خود را در فروشگاه پلی‌استور منتشر می‌کنند و موانع امنیتی گوگل را دور می‌زنند. طبق اعلام شرکت امنیتی، کاربران اندروید فقط در سال ۲۰۲۳ برنامه‌های مخرب را بیش‌ از ۶۰۰ میلیون‌بار از فروشگاه پلی‌استور دانلود کرده‌اند.

🔴 طبق اعلام Kaspersky، بیش‌ از سه میلیون بدافزار در پلی‌استور منتشر شده است و به‌همین‌دلیل حتی شرکت بسیار بزرگی مثل گوگل توانایی بررسی کامل تک‌تک این اپلیکیشن ها را ندارد.

🔴 بدافزارها پس‌ از نصب روی گوشی کاربر با اجرای کد مخرب، پنجره‌ی مرورگر مخفی روی آن باز می‌کنند که قابل مشاهده نیست. این مرورگر به سایت‌هایی هدایت می‌شود که اشتراک‌های پولی ارائه می‌دهند و پس‌ از رهگیری کدهای تأیید ارسال‌شده به گوشی کاربر، ازطریق اطلاعات حساب او که روی دستگاه ذخیره شده است، به‌طور خودکار روی سرویس‌های هدف ثبت‌نام می‌کنند.

🔴 یکی از اقدامات مهم برای جلوگیری از نصب بدافزار، مراجعه به بخش نظرات فروشگاه گوگل‌پلی است. در این قسمت به امتیازات خیلی بالا توجه نکنید زیرا این مورد هم می‌تواند جعلی باشد. بهترین کار مطالعه‌ی نظرات منفی و دلیل آن است که از ماهیت واقعی اپلیکیشن خبر می‌دهند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا