عمومی

در ۱۲ ماه گذشته، بین ماه‌های نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) و اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) دنیا شاهد افزایش میانگین دمای جهانی به میزان ۱٫۳۲ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین دوران پیشاصنعتی بوده.


🔴 در ۱۲ ماه گذشته، بین ماه‌های نوامبر ۲۰۲۲ (آبان ۱۴۰۱) و اکتبر ۲۰۲۳ (مهر ۱۴۰۲) دنیا شاهد افزایش میانگین دمای جهانی به میزان ۱٫۳۲ درجه سانتیگراد بالاتر از میانگین دوران پیشاصنعتی بوده.

🔴 یعنی ۰٫۰۳ درجه سانتیگراد بیشتر از رکورد قبلی که بین ماه‌های اکتبر ۲۰۱۵ (مهر ۱۳۹۴) و سپتامبر ۲۰۱۶ (شهریور ۱۳۹۵) ثبت شد! محققان اعلام کردن این گرم‌ترین دمایی است که سیاره ما در حدود ۱۲۵ هزار سال گذشته تجربه کرده.

🔴 محرک اصلی این گرمای جهانی، گرمایش زمین دراثر افزایش غلظت گازهای گلخانه‌ای در جَو هست با این حال محققان اعتقاد دارن که حدود ۱٫۲۸ درجه‌ی سانتی‌گراد از افزایش میانگین دما رو می‌تونیم به تغییرات اقلیمی نسبت بدیم.

🔴 اون‌ها همچنین مدعی شدن که بیشتر گرمای باقیمانده از این مقدار رو می‌تونیم به تغییرات الگوی آب‌وهوای گرم رویداد ال‌نینو در اقیانوس آرام در ماه ژوئن نسبت داد. فقط بخش بسیار کوچکی از این ۱٫۳۲ درجه سانتی‌گراد به دلیل تغییرپذیری طبیعی به وجود آمده و این واقعا خطرناکه.

🔴 پیش‌بینی‌های قبلی حاکی از آن بود که سال ۲۰۲۴ میانگین دمای جهانی حتی از ۱٫۵ درجه سانتی‌گراد هم بیشتر می‌شه اما احتمالاً میانگین دمای هوا به بیش‌از ۱٫۴ درجه سانتی‌گراد بالاتر از میانگین دما پیش‌از توسعه صنعتی برسه.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا