عمومی

مرکز پژوهش‌های مجلس: متاورس سکویی برای پرش قدرت اقتصادی است


مرکز پژوهش‌های مجلس: متاورس سکویی برای پرش قدرت اقتصادی است

🔴 مرکز پژوهش‌های مجلس متاورس را فضای زیست مجازی انسان‌ها می‌داند که در ابعادمختلف اقتصادی، اجتماعی، فناورانه و… نیازمند سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری است.

🔴 «متاورس(فراجهان)؛ چالش‌ها و الزامات توسعه و به‌کارگیری» عنوان پژوهش جدید مرکز پژوهش‌های مجلس است که در آن به ماهیت متاورس، قابلیت‌ها و سیاست‌گذاری برای آن پرداخته شده است. این گزارش پنج بعد زیرساخت‌های فناورانه، ایجاد محتوا و آواتار، اقتصاد دیجیتال، امنیت و حریم خصوصی و مقبولیت اجتماعی و پاسخ‌گو بودن را در خصوص متاورس بررسی کرده است.

🔴 متاورس و کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال یکی از جنبه‌هایی است که این گزارش بر آن تمرکز کرده است. رد این گزارش متاورس دارای توان بالقوه زیادی در توسـعه اقتصادی دانسته شده و «به‌عنوان ســکویی برای پرش قدرت اقتصادی» معرفی شده است که البته باید از سوءاستفاده‌های ممکن در آن اجتناب کرد.

🔴 بخش مهمی از این کزارش نیز به موضوع حفاظت از اطلاعات پرداخته است: «نشت‌های اطلاعاتی و اطلاعات از‌دست‌رفته، به‌خصوص در حملات سایبری مشکلات زیادی را برای توسعه‌دهندگان ایجاد کرده است که باید در سه حوزه مورد توجه قرار گیرد: تعیین روال‌های رمز‌نگاری مناسب، تعیین جریمه‌ها و سهم مسئولیت آسیب‌های واردشده به کاربر، تعیین روال‌های مراقبت از اطلاعات در مقابل حذف. همه این‌ها مواردی است که باید توسط مقررات‌گذار انجام شود.»

جزئیات بیشتر درباره این گزارش را در زومیت بخوانید

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا