عمومی

آشفته‌بازار آیفون؛ وقتی ممنوعیت واردات، به سودجویان فرصت جولان می‌دهد


🍎 آشفته‌بازار آیفون؛ وقتی ممنوعیت واردات، به سودجویان فرصت جولان می‌دهد

🔴 به گوشی‌های آیفون ۱۳ که اخیرا وارد بازار ایران شده‌، اعتماد نکنید؛ با انواع ترفندها آیفون بی‌کیفیت، کارکرده و ریفربیشد را به اسم گوشی نو می‌فروشند.

🔴 ممنوعیت ورود آیفون ۱۴ و ۱۵ به ایران از یک سو و توقف تولید بعضی مدل‌های آیفون ۱۳ باعث شده بعضی واردکننده‌ها و فروشنده‌های آیفون با ترفندهای خاصی گوشی‌های ریفربیشد، استوک و دست دوم را به اسم و با قیمت گوشی نو و کارنکرده به مردم بفروشند.

🔴 فعالان بازار موبایل در مصاحبه با زومیت بعضی از این ترفندها را توضیح داده‌اند:
«گوشی‌هایی که در حال حاضر وارد بازار می‌شود گوشی‌هایی هستند که سریالشان با 5L شروع می‌شود و شنیده‌ام که همان گوشی‌های ریفربیشد اپل هستند که جعبه‌هایشان هم در امارات چاپ شده است. وقتی IMEI آن را در سایت اپل وارد می‌کنید ارور می‌دهد و می‌گوید تاریخ خرید این دستگاه مشخص نیست (Purchase date not valid) برای بعضی از این دستگاه‌ها هم ارور دیگری می‌دهد و می‌نویسد این سریال وجود ندارد.»

🔴 «یک ماه پیش که امارات بودم مواردی را می‌دیدم که بازرگان‌های خارجی گوشی‌های آیفون‌ را به‌صورت فله‌ای می‌فروختند؛ یعنی از بازرگان می‌پرسیدند چه جعبه‌ای می‌خواهد، چه پارت نامبری داشته باشد، چه کابلی داشته باشد و… . در واقع خود خریدار مشخصات پکی را که می‌خواهد انتخاب می‌کند، برایش پک می‌کنند. بازرگان ایرانی هم گوشی را با مشخصات دلخواهش می‌خرد و این‌جا می‌فروشد.»

🔴 در مورد بعضی از گوشی‌ها هم وقتی IMEI آن‌ها را در سایت اپل وارد می‌کنید متوجه می‌شوید تاریخ ساخت گوشی سال ۱۹۷۸ است. اپل معمولا این تاریخ را در مواردی ذکر می‌کند که قصد دارد به کاربر اطلاع بدهد که گوشی او گوشی دست دومی ریفربیشدی است که از طریق اپل خریداری نشده و فروشنده‌های متفرقه مانند آن را فروخته‌اند.

گزارش کامل درباره آشفته‌بازار آیفون را در زومیت بخوانید

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا