عمومی

پشت پرده اخراج سم آلتمن؛ پای «هوش مصنوعی انسان‌گونه» در میان است؟


💥 پشت پرده اخراج سم آلتمن؛ پای «هوش مصنوعی انسان‌گونه» در میان است؟

🔴 براساس گزارش رویترز، چند روز قبل‌از اخراج سم‌ آلتمن از مدیرعاملی OpenAI، چند پژوهشگر این شرکت نامه‌ای به هیئت‌مدیره نوشتند و نسبت‌به کشف هوش مصنوعی بسیار قدرتمند هشدار دادند که به گفته‌ی آن‌ها می‌تواند بشر را تهدید کند.

🔴 گفته می‌شود نامه‌ی محققان OpenAI به مواردی اشاره داشت که قبلاً هرگز گزارش نشده بود و قبل‌از اخراج آلتمن، از پیشرفت‌های کلیدی هوش مصنوعی خبر می‌داد.

🔴 منابع رویترز می‌گویند نامه‌ی محققان OpenAI احتمالاً یکی از دلایلی بود که هیئت‌مدیره‌ی این شرکت را به اخراج آلتمن وادار کرد زیرا آن‌ها از تجاری‌سازی پیشرفت‌های هوش مصنوعی قبل‌از درک عواقبش بسیار نگران بودند.

🔴 یکی از افراد نزدیک به OpenAI گفت پس‌از انتشار خبر درمورد نامه‌ای که محققان این شرکت برای هیئت‌مدیره نوشته بودند، استارتاپ هوش مصنوعی با ارسال پیام داخلی به کارکنان خود، پروژه‌ای به‌نام Q* و ارسال آن نامه‌ را تأیید کرد. یکی از سخن‌گویان OpenAI می‌گوید این پیام را میرا موراتی ارسال کرده است؛ کسی که پس‌از اخراج آلتمن به‌عنوان مدیرعامل موقت انتخاب شده بود.

🔴 برخی در OpenAI اعتقاد دارند Q* می‌تواند پیشرفتی مهم در دستیابی به هوش عمومی مصنوعی (AGI) باشد. این نوع هوش مصنوعی به‌عنوان سیستمی مستقل تعریف می‌شود که می‌تواند در اکثر کارها از انسان‌ها پیشی بگیرد.

🔴 گفته می‌شود مدل هوش مصنوعی جدید و فوق پیشرفته‌ی OpenAI به‌دلیل دسترسی به منابع محاسباتی بسیار قدرتمند، امکان حل مسائل خاص ریاضی را دارد. اگرچه مدل مذکور درحال حاضر فقط موفق به حل مسائل ریاضی در مقطع ابتدایی است اما همین ویژگی، محققان را نسبت‌به موفقیت‌های آینده‌ی Q* بسیار خوشبین می‌کند.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا