عمومی

بیل گیتس موافق سه روز کار در هفته است


بیل گیتس موافق سه روز کار در هفته است

🔴 گیتس در قسمتی از پادکست What Now با تِرِوِر نُوا درباره‌ی مسائلی ازجمله هوش مصنوعی صحبت کرد. وقتی نوا درباره‌ی تهدید هوش مصنوعی برای مشاغل پرسید، این میلیاردر گفت ممکن است زمانی فرا‌برسد که انسان‌ها مجبور نباشند این‌قدر سخت کار کنند.

🔴 گیتس گفت: «اگر در‌نهایت جامعه‌ای ساخته شود که در آن فقط سه روز در هفته کار کنید، احتمالاً مشکلی پیش نمی‌آید.»

🔴 هم‌بنیان‌گذار مایکروسافت ادامه داد: «ممکن است دنیایی وجود داشته باشد که در آن ماشین‌ها بتوانند همه‌ی مواد غذایی و وسایل را بسازند و مردم مجبور نشوند پنج روز در هفته یا بیشتر کار کنند تا بتوانند هزینه‌ی زندگی خود را به‌دست آورند.»

🔴 در‌حالی‌که هوش مصنوعی می‌تواند تغییرات مثبتی ایجاد کند، گیتس قبلاً به خطرهای هوش مصنوعی در‌صورت سوء‌استفاده از آن اشاره کرده بود.جولای ۲۰۲۳ (تیر و مرداد ۱۴۰۲)، او مقاله‌ای درباره‌ی آثار احتمالی هوش مصنوعی منتشر کرد.

🔴 گیتس در مقاله‌اش نوشت: «فکر نمی‌کنم تأثیر هوش مصنوعی به‌اندازه‌ی انقلاب صنعتی چشمگیر باشد؛ اما مطمئناً به‌اندازه‌ی معرفی کامپیوتر شخصی [تأثیرگذار] خواهد بود. برنامه‌های کاربردی پردازش کلمه کار اداری را از بین نبردند؛ اما آن را برای همیشه تغییر دادند. کارفرمایان و کارمندان باید خود را وفق می‌دادند و این کار را هم کردند.»

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا