عمومی

۴۶ درصد افت عملکرد درنتیجه داغ‌شدن؛ تراشه Dimensity 9300 ناامیدکننده ظاهر شد


۴۶ درصد افت عملکرد درنتیجه داغ‌شدن؛ تراشه Dimensity 9300 ناامیدکننده ظاهر شد

🔴 پردازنده دیمنسیتی ۹۳۰۰ امسال مانند اسنپدراگون ۸ نسل ۳ از ترکیب سنتی هسته‌ها بهره نمی‌برد و بزرگ‌ترین تفاوت بین این دو پردازنده، فقدان هسته‌های کم‌مصرف در پرچم‌دار فعلی مدیاتک است. در‌حالی‌که دیمنسیتی ۹۳۰۰ توانست با پیشی‌گرفتن از GPU اپل A17 pro در گوشی آیفون، عملکرد کلی کم‌نظیری ارائه دهد، به قیمت افزایش توان مصرفی و درنتیجه افزایش حرارت تمام می‌شود.

🔴 این آزمایش استرس CPU روی گوشی پرچم‌دار ویوو X100 Pro انجام شده است که محفظه‌ی بخار (Vapor Chamber) برای خنک‌سازی بهتر پردازنده دارد. در آزمایش مذکور، محفظه‌ی بخار گوشی ویوو X100 Pro نتوانست دیمنسیتی ۹۳۰۰ را خنک کند؛ در‌نتیجه فرکانس پردازنده در یکی از هسته‌ها به‌دلیل داغ‌شدن به تنها ۰٫۶۰ گیگاهرتز رسید.

🔴 اگرچه این آزمایش‌ها نشان می‌دهند که مدیاتک نباید فقط به استفاده از هسته‌های پرفورمنس روی می‌آورد، آزمایش Throttling CPU به‌گونه‌ای طراحی شده است که حتی بهینه‌ترین پردازنده‌ها ازنظر حرارتی را به‌زانو در‌می‌آورد. اسنپدراگون ۸ نسل ۳ یا A17 پرو ممکن است عملکرد بهتری داشته باشد؛ اما عوامل دیگری نیز دخیل هستند که تعیین می‌کنند پردازنده‌ی گوشی تا چه حد می‌تواند داغ شود.

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا