عمومی

پیش‌نویس آیین‌نامه ضوابط اپراتورهای سلامت الکترونیک منتشر شد


پیش‌نویس آیین‌نامه ضوابط اپراتورهای سلامت الکترونیک منتشر شد

🔴 جزییات ضوابط و اصول حاکم بر اپراتورهای هوشمند حوزه سلامت الکترونیک در قالب پیش‌نویسی از سوی وزارت بهداشت به کارگروه اقتصاد دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه شد.

🔴 یک هفته پیش بود که مجلس، وزارت بهداشت را به‌ارائه خدمات یکپارچه سلامت الکترونیکی مکلف کرد و خبر رسید که اپراتورهای سلامت الکترونیکی در کشور ایجاد خواهد شد.

🔴 حالا رضا باقری اصل، جانشین رئیس کمیسیون راهبری اقتصاد دیجیتال به خبرگزاری مهر گفته است: «دستور کار جلسه کارگروه اقتصاد دیجیتال، آئین‌نامه و اقدامات مربوط به سلامت الکترونیک، اپراتورهای سلامت و نظام توزیع دارو است. همچنین تسهیل فرایندهایی که به‌وسیله آن شرکت‌ها وارد بورس شوند و نیازمندی‌هایی که دستگاه‌ها برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد دیجیتال دارند، جزو دستورهایی است که به‌زودی در کارگروه اقتصاد دیجیتال بررسی می‌شود و به تصویب می‌رسد.»

🔴 بر اساس پیش‌نویس «آئین‌نامه اجرایی، ضوابط و اصول حاکم بر اپراتورهای هوشمند حوزه سلامت الکترونیک» وظایفی از جمله ایجاد سکوی سلامت رقومی با رعایت قواعد تنظیم‌گر سلامت برای توسعه بازار ارائه خدمات برخط، پایدار و هوشمند سلامت به مردم و همچنین تثبیت و تضمین کیفیت ارائه خدمات سلامت الکترونیکی به مردم و کسب‌وکارها برای کارور (اپراتور) تعریف شده است.

🔴 در حالی که طبق اعلام وزارت ارتباطات، وزارت بهداشت هنوز به این پنجره متصل نشده، در بخش الزامات تاکید شده که احراز هویت برای ورود شهروندان به سکوها تنها از طریق میکروسرویس‌های احراز هویت پنجره ملی خدمات دولت هوشمند انجام می‌شود.

🔴 پیش‌نویس آیین‌نامه همچنین می‌گوید مرجع نهایی تصویب تعرفه خدمات خدمت رسان‌های هوشمند، کمیسیون تنظیم مقررات است.

در زومیت بخوانید: پیش‌نویس آیین‌نامه ضوابط اپراتورهای سلامت الکترونیک منتشر شد

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا