عمومی

گزارش جاب‌ویژن: از هر ۱۰ سازمان فقط یک مورد معلولان را استخدام می‌کند


گزارش جاب‌ویژن: از هر ۱۰ سازمان فقط یک مورد معلولان را استخدام می‌کند

🔴 آیا جامعه معلولان ایران در بازار کار فرصتی برابر دارند؟ آمار پلتفرم کاریابی جاب‌ویژ‌ن نشان می‌دهد که این فرصت کاری از چهار درصد جمعیت کشور دریغ شده است.

🔴 امروز، سوم دسامبر برابر با ۱۲ آذر، بهانه‌ای برای پرداختن به مسائل جامعه معلولان است. این روز که به نام «روز جهانی معلولان» نام‌گذاری شده، فرصت پرداختن به قشری است که با داشتن ویژگی‌های خاص از بسیاری فعالیت‌های روزمره منع شده و همین موانع، توانایی‌ها و مهارت‌هایشان را از نظر‌ها پنهان کرده است.

🔴 جاب‌ویژن، به‌عنوان بزرگترین پلتفرم کاریابی برای تلاش در راستای ایجاد فرصت برابر برای معلولان امکانی را فراهم کرده که در آن کارجویان می‌توانند با فعال کردن گزینه «دارای معلولیت هستم» به‌طور مستقیم به مشاغلی متصل شوند که در آن کارفرمایان اشاره کرده‌اند که علاقه‌مند به استخدام معلولان در موقعیت شغلی مورد نظرشان هستند.

🔴 با این همه جاب‌ویژن در گزارش خود به بررسی‌های اشاره کرده که احتمال می‌دهد بسیاری از معلولان از این ویژگی استفاده نمی‌کنند: «براساس آخرین آمارها 4 درصد از جمعیت کشور را معلولان تشکیل داده‌اند ولی تعداد افرادی که در رزومه خود به معلولیت اشاره کرده‌اند، سهم بسیار کمتری از کل رزومه‌های ثبت‌شده دارد.»

در زومیت بخوانید: گزارش جاب‌ویژن: از هر ۱۰ سازمان فقط یک مورد معلولان را استخدام می‌کند

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا