عمومی

با هر معامله بیت کوین ۱۶ هزار لیتر آب مصرف می‌شود


💰 با هر معامله بیت کوین ۱۶ هزار لیتر آب مصرف می‌شود

🔴 استخراج رمزارزها، به دلیل اینکه انرژی و منابع زیادی را مصرف می‌کنند، همیشه بحث‌برانگیز بوده است. در حال حاضر بیت کوین نگرانی‌های جدیدی را به وجود آورده؛ چراکه برای هر معامله‌ی بیت کوین، ۱۶ هزار لیتر آب شیرین مصرف می‌شود. در صورت ادامه‌ی این روند، بسیاری از کشورها مانند ایالات متحده با کمبود آب شیرین مواجه خواهند شد.

🔴 بر اساس گزارشی از مؤسسه‌ی سِل‌پرس که توسط یک کارشناس تحلیل داده به نام الکس دی وریس نوشته شده، بیت کوین با گذر زمان، بر میزان مصرف جهانی آب تأثیر منفی داشته است.

🔴 این گزارش، مصرفِ تصاعدی آب برای هر معامله‌ی بیت کوین را در طی سال‌ها رصد کرده است و می‌گوید پردازش‌های پشت شبکه‌ی بیت کوین، سالانه از ۸٫۶ تا ۳۵٫۱ میلیارد لیتر آب در ایالات متحده مصرف می‌کند؛ معادل یک استخر شنا برای هر معامله.

این گزارش، مصارف مستقیم و غیرمستقیم آب شیرین را هدف قرار داده ست. دیتاسنترها برای خنک‌کردن سیستم و نگهداری سرورها و همچنین برای تولید برق مورد نیاز خود از آب شیرین استفاده می‌کنند. مصرف برق و آب در این مطالعه، ثابت فرض شده است.

🔴 این مطالعه همچنین نگاهی به عملیات استخراج بیت کوین در کشور قزاقستان داشته است. طبق برآوردها، این کشور تا سال ۲۰۳۰ با کمبود قابل توجه از آب شیرین به میزان ۹۹۷٫۹ گیگالیتر مواجه خواهد شد!

🚀 🔴 @theZoomit
لینک منبع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا